Як створити опитування, тест або збір відгуків через Google форми

Chrome

Google Форми — ще один інструмент у лінійці сервісів Google, доступний усім, хто має Google обліковий запис.

Інтерфейс сервісу дуже нагадує Google Таблиці або Google Документи. Якщо ви вже працювали з одним із цих додатків, проблем із освоєнням Google Форм не буде.

Інтерфейс Google Forms

Можливості Google Форм

Я завжди думала, що Google Форми хороші лише для створення різних опитувань. На практиці виявилося, що інструмент має дуже широкі можливості. Google Форми використовують для:

Пошук співробітників. Через форму зручно отримувати відгуки на вакансії та тестові завдання. Що добре, можна відключити прийом відповідей, і вас не турбуватимуть ті, хто не встиг здати завдання вчасно.

Проведення опитувань та досліджень. Одна з найпопулярніших сфер застосування сервісу для маркетологів. Особливо зручно в такий спосіб вивчати ринок. Навіщо гадати, чи буде цікавим задум народу. Вигадуєте анкету і кидаєте посилання на соцмережі.

Проведення заходів. Наприклад, можна використовувати сервіс як альтернативу іншим інструментам для організації вебінарів та реєструвати за її допомогою учасників.

Збір відгуків. Відкликання у вільній формі завжди складно писати і далеко не всі готові витрачати на цей час. А ось відповідати на запитання протягом 5 хвилин чому немає. Навіть цікаво, про що саме тебе спитають.

Перевірка знань. Я якось проходила курс з веб-аналітики, і там фінальний іспит було зроблено якраз у сервісі Google Форми. Тут є всі можливості для цього: можна вказати правильні відповіді, кількість балів за кожне запитання і навіть обмежити проходження тесту за допомогою спеціальної надбудови.

Збір інформації про передплатників. У формі для передплати розсилки зазвичай просять мінімум даних, щоб зібрати більше контактів. Однак пізніше можна спробувати дізнатися трохи більше даних про клієнтів для їхньої сегментації. Тут і знадобляться Google Форми.

У чому переваги

Безкоштовний доступ. Мабуть, найголовніша перевага сервісу. Це зручний інструмент для маркетолога, за який не треба платити.

Зручність та простота. Щоб користуватися сервісом потрібен лише Google обліковий запис, а інтерфейс можна освоїти протягом години, а то й менше. Крім того, працювати з формою можна з будь-якого пристрою і навіть разом із колегами.

Універсальність. Форми використовуються для вирішення різних маркетингових завдань, про що я вже розповіла в попередньому розділі.

Наявність статистики. Сервіс дозволяє аналізувати відповіді як щодо окремих питань, так і щодо окремих респондентів. Для більш розгорнутого аналізу та побудови графіків можна за кілька кліків експортувати дані до Google Таблиці.

Як створити Google форму

Для початку зайдіть у Google Форми та виберіть відповідний шаблон або створіть свій варіант з нуля.

Відкриється конструктор, у якому можна зібрати форму за допомогою панелі інструментів праворуч. У форму можна додати питання, зображення, відео, опис або новий розділ. Крім того, є можливість імпортувати питання з іншої форми, щоби не створювати їх заново.

Панель інструментів у Google Формах

Будь-який елемент форми можна перенести у будь-яке місце, потягнувши за шість точок зверху блоку.

Як перенести елемент форми на інше місце

Якщо хочете протестувати готову форму, натисніть на око, щоб відкрити режим перегляду.

Як вимкнути режим передбачення

Які питання можна зробити

Ключовий елемент форми – питання. Щоб додати запитання, натисніть кнопку на панелі інструментів.

Як додати питання у форму

Тепер виберіть потрібний тип питання з доступних варіантів праворуч від назви питання.

Як вибрати тип питання

Розповім про кожен із цих варіантів докладніше.

Текст (рядок) та текст (абзац). Використовується для питань, відповіді на які потрібно сформулювати самостійно: наприклад, написати ім’я, пошту чи висловити свою думку. При цьому можна налаштувати перевірку коректності відповідей, натиснувши три точки в правому нижньому куті блоку з питанням. У налаштуваннях можна вказати мінімальну або максимальну довжину повідомлення і навіть перевірити правильність введення електронної пошти.

Налаштування перевірки електронної пошти

Один зі списку. Респонденту пропонується вибрати один варіант відповіді із запропонованих або написати свій. Таке питання дозволяє перенаправити користувача до іншого розділу опитування і навіть відразу надіслати форму залежно від вибраної відповіді. Для цього потрібно натиснути на три крапки у правому нижньому кутку та вибрати пункт «Вибрати дію для кожної відповіді».

Приклад питання з вибором однієї відповіді зі списку

Декілька зі списку. Респонденту пропонується вибрати один або кілька варіантів відповіді, а також вказати свій варіант у полі «Інше».

Приклад питання з вибором кількох варіантів зі списку

Список, що розкривається. Якщо варіантів відповіді занадто багато, то краще додати питання з вибором відповіді з списку, що розкривається. При такому варіанті питання можна буде вибрати лише одну відповідь із перерахованих.

Приклад питання з списком, що розкривається

Завантаження файлів. Замість вибору відповіді респондентові потрібно завантажити власні файли. Тип і максимальний розмір файлу вказуються в установках.

Приклад запитання із завантаженням файлу

Шкала. Такий тип питання підійде, якщо потрібно оцінити будь-який показник. Почати шкалу можна з 0 або 1 і додати потрібну кількість оцінок від 2 до 10. Також можна додати підписи для початку і кінця шкали, щоб респондент розумів, що означають вказані цифри і зміг вибрати відповідну оцінку. Шкалу можна використовувати в маркетингу, наприклад, щоб визначити NPS – індекс лояльності споживачів.

Приклад питання зі шкалою

Сітка (множинний вибір). Цей тип питання схожий на попередній, але тут за шкалою потрібно оцінити кілька параметрів. При цьому можна вибрати одну відповідь для кожного рядка або кілька (сітка прапорців).

Дата. Як відповідь, респондент вибирає дату в календарі. Можна обмежитися лише днем ​​і місяцем або додати також рік і час у налаштуваннях, натиснувши на три точки в правому нижньому куті блоку з питанням.

Приклад питання з датою

Час. Респонденту пропонується ввести певний час у годинах та хвилинах або вказати тривалість у годинах, хвилинах та секундах. Потрібний варіант можна вибрати у налаштуваннях. Цей тип питання зручно використовуватиме бронювання, вибору часу доставки чи зустрічі.

Після того, як ви оберете тип питання, залишиться написати саме питання і перерахувати варіанти відповідей.

Кожне питання можна зробити обов’язковим, скопіювати чи видалити, а також додати до нього опис та перемішати відповіді.

Можливі дії з питаннями

Як додатково налаштувати форму

Google Форм має чимало цікавих налаштувань, які допоможуть отримати максимум користі від цього інструменту

Зовнішній вигляд форми . Клацніть на піктограму праворуч зверху. Відкриється вікно, в якому можна вибрати відповідний колір теми та фону для вашої форми, шрифт і навіть встановити картинку на колонтитул.

Як налаштувати тему для форми

Підрахунок балів. Якщо ви хочете використовувати форму для перевірки знань, вам потрібно перетворити її на тест. Для цього зайдіть у «Налаштування» та увімкніть опцію «Тест».

Як перетворити форму на тест

Тут же можна вибрати, чи ви хочете показувати респондентам правильні та неправильні відповіді, а також вказати максимальний бал за питання.

Після того, як ви увімкнете режим тесту, у кожному питанні можна буде вказувати правильну відповідь, кількість балів за неї та додавати пояснення.

Налаштування питання для тесту

Спільний доступ до форми. Зайдіть у меню (три точки) та виберіть «Налаштування доступу».

Як настроїти доступ до форми

У вікні, натисніть «Змінити» і виберіть «Доступ за посиланням».

Як настроїти доступ до форми

Як надіслати Google форму

Створену форму можна відправити в листі на певний email, скинути посиланням і навіть додати на сайт за допомогою шматка HTML-коду, що згенерував.

Щоб вибрати відповідний варіант, клацніть на кнопку «Надіслати» і виберіть потрібну вкладку.

При надсиланні форми по email можна відразу вказати тему листа

Крім того, форму можна швидко опублікувати у Facebook або Twitter. Для цього натисніть на потрібну іконку.

Як опублікувати посилання на форму в соцмережах

Як аналізувати результати

Усі відповіді на форму потрапляють на вкладку «Відповіді».

Тут ви можете переглянути відповіді кожного користувача, загальне зведення та статистику з кожного питання.

Аналіз відповідей на опитування

Щоб дані було зручніше аналізувати, можна налаштувати їх експорт у Google Таблиці. Для цього натисніть на значок таблиці, потім виберіть існуючу або створіть нову таблицю для перенесення результатів.

Експорт даних у Google Таблиці

Всі відповіді додаватимуться до таблиці з позначкою часу. На основі отриманих результатів у Google Таблицях можна буде будувати графіки, використовувати на даних будь-які фільтри.

Щоб припинити приймати відповіді, достатньо пересунути повзунок «Приймати відповіді» в протилежний бік.

Як вимкнути прийом відповідей на опитування

Можна також увімкнути сповіщення, натиснувши на три точки та вибравши потрібний пункт. Тоді ви отримуватимете інформацію про нові відповіді на пошту.

отримувати повідомлення

Як розширити можливості Google Форм

Щоб збільшити функціонал Google Forms, можна встановити спеціальні надбудови. Для цього зайдіть у меню та виберіть «Додатки».

Де знайти додатки для Google Форм

Відкриється вікно зі списком програм, сумісних із Формами. Виберіть відповідний варіант і натисніть «Встановити».

Додатки для Google Форм

За допомогою додатків можна гнучкіше налаштовувати повідомлення, аналізувати отримані результати, створювати QR-коди для форм та багато іншого. Ось лише кілька цікавих доповнень:

  • Quilgo — Встановити таймер для заповнення форми.
  • Form Publisher — автоматичне перетворення відповідей на форми у формат PDF.
  • Dynamic Fields — автоматичне заповнення вказаних полів форм відповідними значеннями на основі джерел даних. Наприклад, із електронних таблиць або списку контактів.
  • Certify’em — створити та надіслати сертифікат тим, хто успішно пройшов тест.
  • QR Code Maker – зробити QR-код для форми. Це особливо зручно, коли потрібно дати посилання на форму презентації на якомусь заході.
  • Telegram Bot Notification — отримувати сповіщення про нові відповіді у Телеграм.
  • Form Scheduler — автоматично зупинити збір відповідей, якщо досягнуто певної кількості опитаних людей або відбулася якась подія з вашого Google Календаря.
  • FormRecycler — імпортувати питання та цілі розділи з однієї форми до іншої.
Оцініть статтю
Додати коментар