Близько чотирьох мільярдів людей на планеті користується поштовою скринькою. Він допомагає реєструватися в різних сервісах, оформляти замовлення, надсилати та отримувати листи. Електронна адреса – ключ до багатьох речей, про які ми рідко замислюємося.
Розповідаю, як швидко зареєструватися у популярному поштовику, підібрати надійний пароль та надіслати перший лист (або багато листів).
Крок 0. Заходимо на google.com, натискаємо на “Пошта” в правому верхньому кутку.
У новому вікні натискаємо «Створити обліковий запис».
Крок 1. Придумайте ім’я, логін та пароль. Можна вигадати і свій логін, але тут краще без особливого креативу. Жодних «omen666 » , якщо хочете користуватися поштою з серйозною метою, відправляти листи і робити розсилки. Логін бачитимуть одержувачі.
Додайте номер телефону. Якщо ви втратите пароль, він допоможе відновити доступ до скриньки. Також через номер можна захистити обліковий запис за допомогою SMS-паролю.
Gmail не пропонує і не допомагає підібрати логін автоматично. Вигадати його потрібно самостійно.
Крім Google Docs, Google Drive та інших стандартних сервісів, Gmail має набір інструментів G Suite. Він підходить для компаній та груп людей, яким потрібно працювати разом: редагувати документи, призначати зустрічі, проводити відеоконференції.
Для роботи в G Suite потрібна окрема пошта. Щоб отримати доступ до цього набору інструментів, перейдіть до розділу «Для бізнесу» на стартовому екрані.У G Suite ви зможете створити пошту для бізнесу.
Як придумати гарну поштову адресу
Гарна адреса — читальна, акуратна, від якої приємно отримувати листи. Часто в його основі лежать:
- ім’я та прізвище;
- ім’я та прізвище + цифри;
- вигаданий нікнейм;
- ініціали.
Якщо ви бажаєте використовувати пошту для роботи, то в адресі небажано використовувати нікнейми або абстрактні слова. Найкраще в такій ситуації підійде ім’я та прізвище:
Підійдуть для роботи | Краще не використовувати |
viktor.syhoryk[email protected]@[email protected] | [email protected]@mail.ru [email protected] |
Іноді отримати адекватну адресу просто не виходить – всі можливі варіанти зайняті іншими користувачами. Вихід: спробувати створити пошту на іншій платформі (наприклад, Mail.ru замість Gmail) або завести корпоративну адресу. У корпоративній пошті замість назви сервісу після @ стоятиме домен вашого сайту.
Звичайна пошта | Корпоративна пошта |
[email protected] | [email protected] |
Щоб створити корпоративну адресу, вам потрібен свій сайт або доступ до панелі керування сайтом у вашій компанії.
Як убезпечити ящик від злому
Підібрати надійний пароль. Хороший пароль містить літери в різному регістрі, щонайменше одну цифру або знак. Сервіси зазвичай показують шкалу надійності пароля – намагайтеся зробити його максимально захищеним. Краще, щоб пароль не перекликався із загальнодоступною інформацією: ім’ям чоловіка, дітей, кота, улюбленої групи, дівоче прізвище матері або улюбленою стравою.
Ну таке | Надійний |
qwerty123password65svyatoslav198112345678arkash | wh73bbR#nmJKqhLu78$1lUigErVorN55##hjPP |
Не відкривати підозрілих листів. Якщо не знаєте від когось лист і на який сайт веде кнопка або посилання, то по ній краще не переходити. Можливо, це фішинг — шахрай під виглядом відомого бренду намагається викрасти ваші персональні дані.Наприклад, тут шахраї прикидаються «Вконтакте», щоб виманити в людей дані для входу. Джерело фото
Використовувати менеджер паролів. Використовуйте програму, яка зберігає всі логіни та паролі в одному місці. Програми для Windows: Enpass , Dashlane , 1Password , у MacOS – зв’язка ключів у самому комп’ютері.
Міняти паролі. Не використовуйте той самий пароль. Зловмисник, який підібрав старий пароль, спробує зламати з ним новий обліковий запис.
Налаштувати подвійну автентифікацію. Це підтвердження пароля за допомогою ще якогось каналу: SMS, коду Viber або Google Authenticator. Навіть якщо шахрай підбере дані для доступу, він не зможе отримати додатковий код вашого пристрою.
Не світити пароль у громадських місцях. Не вводьте пароль на робочому або університетському комп’ютері. Якщо довелося, простежте, щоб пароль не зберігався для повторного входу.
Як надіслати перший лист
Якщо адресат один або кілька
Крок 0 . Якщо хочете написати листа в Gmail, то натисніть ліворуч на кнопку « Написати » .
Крок 1. З’явиться вікно з адресою одержувача, темою та тілом листа.
Почніть вводити ім’я отримувача. Якщо ім’я є в адресній книзі, або ви вже отримували або надсилали листа, адреса миттєво з’явиться. Натиснувши « Копія » або « Прихована копія » , ви додасте адресатів, які також отримають листа.
Придумайте тему листа. Пишіть по суті, щоб отримувач одразу зрозумів, про що йтиметься у листі.
Крок 2. Виберіть шрифт і не перестарайтеся з виділенням тексту. Лист повинен легко читатися і не бути схожим на шахівницю або ковдру з різних клаптиків.
Крок 3. Натисніть скріпочку, якщо хочете прикріпити до листа файл. Документ не повинен важити більше ніж 25 мегабайт. Якщо ви хочете надіслати « важкий » файл, завантажте його в хмару та дайте посилання на нього в листі.
Крок 4. У Gmail є функція конфіденційної відправки. Ви надсилаєте листа, а одержувач може відкрити його, якщо введе код. Корисно, якщо потрібно надіслати таємну інформацію.