Як запустити рекламу в TikTok?

Соціальні Медіа

На перший погляд, запуск реклами на TikTok може здатися дуже привабливим: ця соціальна мережа стрімко набирає популярність і займає лідируючі позиції за кількістю завантажень у Google Play і App Store. Очікується, що до кінця 2024 року TikTok матиме понад 2 мільярди користувачів. Але чи є такий швидкий розвиток сприятливим для бізнесу? Чи прийматиме аудиторія TikTok комерційний контент? І найважливіше, як успішно запустити рекламу на цій платформі, щоб отримати результати не гірші, а можливо, і кращі, ніж у Facebook чи Google Ads? Давайте розбиратись разом.

Що таке TikTok?

TikTok — це соціальна мережа, де користувачі діляться короткими відео з підписниками. Сервіс належить китайській компанії ByteDance і приваблює творців контенту простотою відеовиробництва та системою поширення роликів. Цей розділ написаний спеціально для тих, хто вперше знайомиться з інтерфейсом соцмережі.

Історична довідка: TikTok був запущений у 2016 році під назвою «Douyin». Через рік додаток адаптували для міжнародної аудиторії і представили під назвою TikTok. Оригінальний «Douyin» досі працює в Китаї.

Способи перегляду відео на TikTok:

  1. Рекомендації: При першому запуску додатка сервіс пропонує вказати інтереси, на основі яких у стрічці з’являтимуться відео. У десктопній версії немає функції персоналізації, і рекомендації складаються лише з популярних відео.
  2. Підписки: У цій стрічці розміщені нові відео з каналів, на які підписаний користувач.
  3. Стрім: Стрічка прямих трансляцій.

Особливості контенту TikTok: Перші відео тривали всього 15 секунд. Цього часу достатньо, щоб ролик міг «зачепити» користувача, розповісти історію, розсмішити чи навчити чогось. Згодом було дозволено завантажувати відео тривалістю до 1 хвилини, а у 2021 році — до 3 хвилин, а потім і до 5 хвилин.

Інструменти для авторів контенту:

  • Фонотека TikTok: Категорії для пошуку музики, можливість завантажувати власні треки.
  • Регулювання швидкості: Прискорення або сповільнення відео.
  • Фільтри: Зміна кольорової гами ролика.
  • Коригування обличчя: Налаштування контуру, зубів, тіней та губної помади.
  • Таймер: Для зручності зйомки.
  • Відповіді на коментарі: Створення відео у відповідь на коментарі.
  • Спалах: Для поліпшення якості зображення.
  • Ефекти: Маски та інші візуальні ефекти.
  • Емодзі та текст: Додавання до відео.
  • Звукові ефекти та монтаж: Різні візуальні та звукові ефекти для роликів.
  • Режим «Реакція»: Запис реакції на відео.
  • Режим «Дует»: Створення відео разом з іншим роликом.
  • Зшивання: Обрізка чужого відео та запис нової кінцівки.

Аудиторія TikTok та її платоспроможність

Існує міф, що TikTok — це соціальна мережа виключно для підлітків. Насправді перші користувачі дійсно були школярами, але за 8 років з моменту запуску платформа значно змінилася. Аудиторія подорослішала і стала більш платоспроможною.

За результатами останніх досліджень, демографічний розподіл користувачів TikTok за віковими групами виглядає так:

  • 18-24 роки: 36%
  • 25-34 роки: 32%
  • 35-44 роки: 17%
  • 45+ років: 15%

Найбільш платоспроможна і відкрита до новинок аудиторія у віці від 18 до 34 років складає 68% — більше половини користувачів. Присутність на платформі людей старше 44 років свідчить про тенденцію до дорослішання аудиторії TikTok і збільшення її купівельної спроможності.

Як знайти та вибрати свою аудиторію?

Пошук своєї аудиторії — це перший і найважливіший крок на шляху до успіху в TikTok. Це важливо не лише для брендів, які планують рекламні кампанії, але й для всіх тіктокерів, які прагнуть розвивати свої канали. Чому важливо визначити свій сегмент перед тим, як запускати рекламу в TikTok?

  • Оперативне коригування асортименту.
  • Ефективне спілкування з клієнтами.
  • Точний таргетинг рекламних кампаній.
  • Оптимізація рекламного бюджету шляхом виключення нерелевантної аудиторії.

Часто уявлення компаній про своїх клієнтів відрізняються від реальності, тому без аналізу цільової аудиторії реклама в TikTok може не принести очікуваних результатів.

Як визначити цільову аудиторію?

Визначте проблему, яку вирішує ваш продукт.Якщо ви просуваєте освітні курси, ваш клієнт, ймовірно, має низький дохід або шукає роботу. Якщо продаєте ноутбуки, клієнту може бути потрібен робочий інструмент або ігрова платформа. Ваш сегмент — люди віком 20–30 років.
Проаналізуйте конкурентів.Досліджуйте, як вони спілкуються з аудиторією і на кого спрямовані їхні креативи. Вивчіть їхні спільноти в соціальних мережах та профілі користувачів. Аналіз 3–4 конкурентів допоможе отримати загальну картину і зрозуміти ситуацію на ринку.
Складіть портрет споживача.Опишіть типового клієнта: стать, вік, регіон, сімейний стан, місце роботи, спеціальність, освіта, хобі, звички та стиль життя. Ці дані допоможуть чітко налаштувати таргетовану рекламу в TikTok.

Чим корисний TikTok для бізнесу?

Новим гравцям на ринку реклами в TikTok варто знати, що великою перевагою користуються компанії, які одними з перших освоїли цю платформу. Це пояснюється тим, що нинішнє покоління платоспроможних молодих користувачів віком 18–25 років виросло на їхньому контенті.

Проте це не привід уникати конкуренції. Навпаки, це стимул якомога швидше почати просування в TikTok: платформа все ще пропонує широкі можливості (тоді як на Facebook конкуренція вже дуже висока). Крім того, зараз є шанс завоювати довіру підростаючого покоління — через 2–3 роки вони стануть вашими потенційними клієнтами.

TikTok має інструменти впливу на користувачів для всіх етапів воронки продажів:

ІнформуванняЗалученняРозглядДія
Open ScreenTopView / Brand Takeover
In-Feed AdsOneDayMax (Plus) / In-Feed Ads (охоплення)In-Feed Ads (перегляди, трафік)In-Feed Ads (дія)
Collection AdsДинамічна відеореклама
Контентні рішенняHashtagChallenge
Branded Effects

Кожен з цих інструментів допомагає ефективно просувати бренд на різних етапах взаємодії з аудиторією.

Для яких ніш підходить просування в TikTok?

Практично для всіх, але з певними застереженнями. Ефективність реклами в TikTok залежить від цілей та особливостей вашої ніші. Наприклад, продаж токарних верстатів в сегменті B2B не буде успішним зараз, але через 3–4 роки це може змінитися. Однак, навіть для B2B сегменту просування в TikTok не є безглуздим: зосередьте рекламну активність на зміцненні репутації та підвищенні впізнаваності.

У B2C сфері реклама в TikTok підійде майже для будь-якого бізнесу: ресторани, кав’ярні, бутіки одягу, салони краси, хендмейд-майстерні. Робіть якісний контент, і алгоритми платформи покажуть його зацікавленим користувачам.

Види просування в TikTok

TikTok надає можливості для просування навіть без бюджету на рекламу. Якісний контент, який високо оцінюють користувачі, буде поширюватися алгоритмами платформи самостійно. Якщо ж ваші ролики не отримують достатньої уваги від алгоритмів, ось кілька способів, як просувати їх самостійно.

Безкоштовне просування

Активність є ключовим фактором у просуванні каналу TikTok. Регулярно створюйте нові відео, орієнтуючись на актуальні тренди. Наприклад, у 2021 році популярними були ролики, де люди лякали один одного, приховуючи обличчя під капюшоном та маскою. Такий тренд підійде для реклами худі, карнавальних масок або заспокійливих засобів.

Не обмежуйтеся лише створенням контенту. Взаємодійте з іншими користувачами: ставте лайки, робіть репости, коментуйте відео інших і відповідайте на коментарі під своїми відео. Закликайте свою аудиторію підписуватися, лайкати, коментувати і ділитися вашими роликами.

Організовуйте челенджі, співпрацюйте з популярними блогерами (колаборації) і залучайте трафік з інших соціальних мереж.

Використовуйте хештеги. Вони допомагають привернути додатковий цільовий трафік. Уникайте надто загальних або високочастотних хештегів, щоб ваші ролики не зникали швидко з топу.

Платне просування

Цей формат реклами залучає користувачів до активного просування вашого бренду. Користувачі повинні виконати завдання, наприклад, танець або жест, пов’язаний з вашим продуктом, і викласти відео з вказаним хештегом челенджу. Це створює велику кількість користувацького контенту (UGC), який привертає увагу до вашого бренду.

Нативна реклама у блогерів

Замовлення реклами у популярних блогерів схоже на YouTube або Instagram: блогер просуває ваш бренд у своїх відео. Важливо звернути увагу на аудиторію блогера, кількість реакцій на його контент та нативність реклами. Користувачі TikTok шукають розваг, тому реклама має бути ненав’язливою.

In-feed Native Video

Це формат відеореклами, який виглядає як органічні ролики і показується у стрічці рекомендацій. Така реклама може містити активні посилання і збирати реакції, і користувачі не завжди відразу розуміють, що дивляться комерційний контент.

TopView

Це відеобанер на весь екран при вході в TikTok тривалістю 15 секунд. Формат привертає увагу і визнаний ефективним 71% користувачів.

Spark Ads

Цей формат дозволяє просувати звичайні тіктоки без створення спеціального рекламного креативу. Він доступний на рекламних майданчиках In-feed і TopView та включає можливість використовувати контент інших тіктокерів за їхньою згодою.

Brand Takeover

Схожий на TopView, але триває всього 3 секунди і може бути як відео, так і зображенням. Демонструється при запуску програми.

Брендований контент

Для цього формату не потрібен TikTok Ads або менеджер. Використовуйте маски, лінзи, фільтри з логотипом і хештегом вашого бренду для створення інтерактивних елементів у відео.

Таргетування в TikTok Ads в Україні

Таргетування в TikTok Ads дозволяє налаштувати рекламу на конкретну аудиторію за такими параметрами:

  • Стать: чоловіки, жінки.
  • Вік: 18–24, 25–34, 35–44, 45–54, 55+.
  • Інтереси: подорожі, їжа, ігри та інше.
  • Мова: English, Japanese, French, Ukrainian тощо.
  • Вартість девайсу: ціновий діапазон.
  • Мобільний оператор.
  • Операційна система: iOS, Android, версія ОС.
  • Користувацька аудиторія: на основі GAID/IDFA або email/телефон.
  • Тип з’єднання: 2G, 3G, 4G, Wi-Fi.
  • Географія: місцезнаходження користувачів.

Зараз ці можливості таргетування в Україні не доступні.

Що таке бізнес-акаунт у TikTok?

Бізнес-акаунт у TikTok призначений для просування комерційного контенту і надає наступні переваги:

  • Просунута аналітика
  • Доступ до рекламного кабінету
  • Визначення джерел трафіку
  • Доступ до безплатної бібліотеки звуків та музики
  • Можливість розмістити в обліковому записі посилання на сайт та адресу електронної пошти

Щоб перейти на бізнес-акаунт, виконайте наступні кроки:

  1. Відкрийте налаштування профілю у нижньому правому куті екрана.
  2. У верхньому правому куті відкрийте меню та перейдіть до керування обліковим записом.
  3. Виберіть «Переключитися на бізнес-акаунт».
  4. Виберіть сферу діяльності.

Після цього у налаштуваннях профілю з’являться вкладки «Інструменти автора» та «Інструменти для бізнесу».

  • Інструменти для бізнесу включають аналітику, налаштування повідомлень та творчу платформу. Налаштування повідомлень дозволяють увімкнути автоматичне привітання та автовідповідь на повідомлення з ключовими словами.
  • Творча платформа допомагає генерувати ідеї, створювати креативний контент та слідкувати за трендами.

Для успішного просування бізнесу в TikTok важливо мати добре оформлений бізнес-акаунт. Назва каналу має відповідати вашій діяльності та бренду. Аватар каналу теж повинен асоціюватися з бізнесом — використовуйте логотип або зображення продукції. Наприклад, для кав’ярні краще назвати канал «plyushkavatrushka» та використати зображення чашки еспресо, ніж «pavlikkorolev» із покемоном на аватарці.

Як створити та запустити рекламу на TikTok

Реклама в TikTok може бути ефективним інструментом для досягнення ваших бізнес-цілей. Ось кроки для створення та запуску реклами:

1. Створення реклами в TikTok

Для створення реклами перейдіть до бізнес-сторінки веб-версії TikTok Ads. Вкажіть країну, галузь, назву компанії, часовий пояс, валюту операцій, номер телефону та адресу електронної пошти.

Далі введіть сайт компанії та платіжні реквізити. TikTok запропонує вибрати режим рекламного кабінету: спрощений або спеціалізований.

2. Вибір цілей рекламної кампанії

Обирайте цілі залежно від етапу воронки продажів:

  • Охоплення: для максимального охоплення користувачів.
  • Трафік: для збільшення відвідувань вашого сайту чи сторінки.
  • Встановлення програми: для збільшення кількості завантажень додатка.
  • Перегляд відео: для збільшення переглядів певних роликів.
  • Лідогенерація: для збору контактних даних користувачів.
  • Взаємодія зі спільнотою: для збільшення кількості підписників.
  • Конверсії: для стимулювання конкретних дій, таких як реєстрація чи замовлення.

3. Модерація реклами

TikTok суворо стежить за контентом, щоб захистити підлітків. Заборонені теми включають:

  • Контент 18+
  • Тютюнові вироби
  • Поліцейська та військова амуніція
  • Азартні ігри
  • Імітація брендів
  • Деякі фінансові послуги
  • Зброя
  • Незаконний бізнес
  • Рідкісні види тварин
  • Алкоголь
  • Наркотики
  • Препарати для швидкого схуднення

Будьте обережні з темами, які можуть бути ризикованими, такими як позики, медичні послуги, знайомства та дитяче харчування.

4. Налаштування групи оголошень

Наступний етап — налаштування групи оголошень. Потрібно встановити на сайт піксель TikTok для відстеження дій користувачів. Виберіть тип подій для відстеження, наприклад, електронна комерція або кастомні події.

5. Вибір місця розміщення реклами

Система може автоматично визначити найефективнішу комбінацію плейсментів. Ви також можете самостійно вибрати місця показу реклами:

  • Стрічка рекомендацій
  • Стрічка новин
  • Pangle (окрема платформа для відеореклами)

Налаштуйте таргетинг на TikTok, визначивши демографічні дані, інтереси, поведінку та тип пристроїв.

6. Завершення налаштувань

Задайте бюджет та графік показу реклами. Можна встановити денний бюджет (не менше 200 грн) та загальний бюджет, вибрати дату та час старту кампанії.

Для більш ефективного використання TikTok Ads скористайтеся платформою TikTok Creative Exchange, яка допомагає рекламодавцям співпрацювати з партнерами та генерувати креативні ідеї.

Як розвивати бізнес-аккаунт на TikTok?

Для успішного розвитку бізнес-аккаунта на TikTok важливо дотримуватись основного правила: публікувати новий контент часто і регулярно. Хоча тематика публікацій залежить від вашої ніші, є кілька загальних напрямків, які допоможуть просувати канал:

  • Анонси
  • Огляди
  • Новини
  • Лайфхаки
  • Відгуки
  • Питання-відповідь

Навіть знаючи, як правильно оформити бізнес-акаунт та що публікувати, ваш канал може не отримувати бажаного результату. Можливо, ви припустилися однієї з наступних помилок:

  • Погано налаштована реклама
  • Відсутній контент-план
  • Недотримання регулярності публікацій
  • Відсутність корисної інформації в контенті
  • Неправильно визначена цільова аудиторія

Скільки коштує реклама в TikTok?

Ось ми маємо одне з ключових питань про рекламу в TikTok, і одразу скажемо, що фіксована ціна не існує. Щоб зрозуміти, який бюджет виділити на рекламну кампанію, потрібно визначити модель оплати. У TikTok є три варіанти:

  • CPC. Вартість за кліки. Ідеальний для збільшення трафіку. Середня ціна коливається від 0.05 до 0.2 долара за клік.
  • CPM. Вартість за 1000 показів. Використовується для максимального охоплення аудиторії. Середня ціна становить від 0.5 до 2 доларів за 1000 показів.
  • oCPM. Те ж саме, що і CPM, але з оптимізацією TikTok для збільшення конверсій.

Ціни визначаються на закупівельному аукціоні в залежності від конкуренції. У гарячому ринковому середовищі вартість може бути вищою. Мінімальний бюджет – 50 доларів на день або 1500 доларів на місяць.

Лайфхак: встановлення бюджету на рівні групи оголошень дозволить знизити мінімальний поріг. Проте рекламна кампанія, дешевша за 1000 доларів на місяць, може бути не дуже ефективною.

Загальний бюджет залежить від вашої мети. Для результативної кампанії від 1000 доларів, а для побудови охоплення – від 10000 до 50000 доларів.

Оцініть статтю
Додати коментар