Останнім часом все частіше можна побачити як у пабликах користувачі скаржаться на блокування рекламного кабінету Фейсбук.
У статті ми розглянемо, за що Фейсбук може заблокувати рекламний обліковий запис і як його відновити. А також дамо рекомендації, як уникнути блокувань.
- За що Facebook може заблокувати рекламний кабінет
- Порушення, пов’язані з обліковим записом
- 1. Підозрювальні дії з карткою
- 2. Вхід в Ads Manager з IP-адреси іншої країни або міста
- 3. Вибір іншого способу оплати
- 4. Різке збільшення рекламного бюджету
- 5. Вхід до Ads Manager з Криму
- 6. Наявність оголошень, що колись не пройшли модерацію
- 7. Підключення до свого облікового запису адміністратора з поганою історією
- 8. Реклама запущена на щойно створений обліковий запис
- Порушення в оголошенні
- 9. Реклама порушує законодавство країни
- 10. Реклама заборонених товарів
- 11. Неетична реклама
- 12. Текст з помилками, занадто великий текст, неякісна картинка
- 13. Елементи в оголошенні, що мотивують клікнути на рекламу
- 14. Оголошення, що вводить в оману
- 15. Скарги на рекламу
- 16. Шок тематика
- Порушення, пов’язані з сайтом або посадочною сторінкою
- 17. Сайт не відповідає оголошення
- 18. Сайт із редиректом
- 19. Сайт зі скриптами
- 20. Неправомірний збір персональних даних
- 21. Посилання на сторінку у форматі PDF або JPG, проблема з доменом
- Як розблокувати рекламний обліковий запис у Facebook
- Форма блокування облікового запису
- Форма при блокуванні оголошення
- Універсальна форма
- Що робити, якщо нічого не допомагає?
- Як не потрапити під блок
- Висновок
За що Facebook може заблокувати рекламний кабінет
У Фейсбуці кілька мільйонів рекламних облікових записів. Очевидно, що перевірити всі оголошення вручну просто неможливо, тому вони перевіряються системою в автоматичному режимі. Система або сама блокує оголошення/обліковий запис, або відправляє на повторну модерацію живій людині. Алгоритми соцмережі враховують 3 речі при запуску оголошення (особливо якщо ви робите це вперше):
- Рекламний обліковий запис (на кого зареєстровано, з якої платіжної системи поповнюється баланс, з якої країни).
- Оголошення (що на зображенні та тексті оголошення, який товар чи послуга рекламується).
- Сайт або посадкова сторінка (на якому домені, чи відповідає сторінка оголошення).
Будь-яке порушення цих трьох елементів може призвести до блокування облікового запису. Найнеприємніше, що крім офіційних правил ФБ є ще так звані «негласні», за порушення яких теж можна отримати бан. Розглядаємо основні причини блокування рекламного кабінету у Фейсбуці:
Порушення, пов’язані з обліковим записом
1. Підозрювальні дії з карткою
Якщо ви вирішили поповнювати баланс картою, будьте обережні. ФБ блокує кабінет при найменшому натяку на те, що ваша карта потрапила до рук шахраїв.
Що саме може викликати підозри та призвести до блокування:
- ім’я або прізвище на карті не збігаються з даними рекламного кабінету – навіть якщо відмінність всього в одному символі;
- ви намагаєтеся сплатити рекламу з чужої карти, наприклад, з карти друга чи партнера;
- картку випущено в іншій країні, відмінній від вашого поточного розташування;
- Ви використовуєте віртуальну картку.
2. Вхід в Ads Manager з IP-адреси іншої країни або міста
Це серйозна проблема для тих, хто подорожує, тому що Facebook може подумати, що вас зламали. Аналогічна ситуація, якщо дати доступ до свого кабінету людині з іншої країни/міста. Намагайтеся запускати рекламу в одній країні або користуватися VPN.
3. Вибір іншого способу оплати
З якоїсь причини для Фейсбуку це теж підозріло. Наприклад, ви поповнювали баланс картою, а потім вирішили скористатися PayPal. Краще відразу вибрати зручний спосіб поповнення рекламного балансу та використовувати лише його.
4. Різке збільшення рекламного бюджету
Наприклад, ви тільки запустили нове рекламне оголошення, ще не протестували його, але витрачаєте велику суму. Система може вважати це підозрілим. Точні цифри ніхто не знає, SMM-щики радять не витрачати більше 30 000 рублів на добу. Найкраще підвищувати бюджет поступово. Також не варто закидати надто великі суми на баланс облікового запису єдиним платежем.
Особливо це стосується нових облікових записів.
5. Вхід до Ads Manager з Криму
Американським компаніям заборонено вести діяльність у Криму. Якщо ви мешкаєте там або приїхали на відпочинок – користуйтесь VPN.
6. Наявність оголошень, що колись не пройшли модерацію
Іноді Facebook повторно перевіряє оголошення. Якщо серед них є ті, які колись були відхилені модераторами, вони будуть відхилені знову, а акаунт може бути заблокований. Щоб уникнути цього, краще відразу видаляти з облікового запису оголошення, які не були схвалені.
7. Підключення до свого облікового запису адміністратора з поганою історією
Маються на увазі адміни, чиї рекламні облікові записи вже були заблоковані. Краще попросити їх завести новий обліковий запис із чистою історією і вже потім підключати до свого облікового запису. Основний ризик – акаунти фрілансерів та рекламних агенцій, їх неможливо перевірити. Намагайтеся додавати до адмін тих, кого ви знаєте особисто і кому довіряєте.
8. Реклама запущена на щойно створений обліковий запис
Потрібно почекати 2-3 тижні перед початком запуску реклами. За цей час потрібно повністю оформити обліковий запис і поводитися, як звичайний користувач – розміщувати пости, лайкати чужі, додавати друзів. Це пов’язано з тим, що ФБ уважно стежить за новими аккаунтами і при найменшій підозрі на те, що сторінка фейкова – блокує її.1 з 4
Порушення в оголошенні
Оголошення, яке не пройшло модерацію, не призведе відразу до блокування облікового запису. Але якщо у вас занадто багато таких оголошень, це привід для системи запідозрити вас у неправомірних діях і заблокувати доступ до кабінету.
9. Реклама порушує законодавство країни
Потрібно уважно вивчити закони країни, де ви запускаєте рекламу. Наприклад, в одних країнах взагалі заборонено рекламу алкоголю, а в інших дозволено, але для певної вікової категорії. У прикладі нижче обліковий запис заблокували за іконку кухля пива на зображенні. Через 2 дні після листа на техпідтримку, аккаунт був розблокований (+ приклад ввічливого листа в саппорт).
10. Реклама заборонених товарів
Тут все ясно – не можна рекламувати зброю, наркотики, вибухові речовини, мережевий маркетинг, товари для дорослих, товари, що порушують авторські права, наприклад копії брендів. Повний перелік забороненого контенту наведено у правилах Facebook.
11. Неетична реклама
Не можна торкатися особисті характеристики користувачів – зовнішність, національність, релігію, вагу, вік. Наприклад, реклама із запитанням: «Чи ходите ви до церкви в неділю?» або «Вам уже за 40, а ви ще незаміжня?» буде відхилено. Надто велика кількість відхилених об’яв може призвести до блокування всього облікового запису.
12. Текст з помилками, занадто великий текст, неякісна картинка
Оголошення з неграмотним текстом, великою кількістю емодзі, неякісним малюнком, великим текстом на підлогу зображення блокуються адміністрацією ФБ. Текст повинен становити не більше 20% всього оголошення. Перевірити креатив на відповідність до цього правила можна за допомогою інструменту від Фейсбук.
13. Елементи в оголошенні, що мотивують клікнути на рекламу
В оголошенні не повинно бути нічого, що прямо чи опосередковано спонукає користувача натиснути на нього. У тому числі випадково. Тобто жодних зайвих стрілок, фейкових кнопок відтворення відео, прямих закликів чи неіснуючих елементів. Приклад такого оголошення – реклама кросівок, де на картинці є об’єкт, схожий на волосся, який хочеться струсити з екрану. Користувачі помітили це та попросили заблокувати рекламу.
14. Оголошення, що вводить в оману
Сюди належить реклама, яка обіцяє нереалістичні результати (наприклад, схуднення після 1 прийому чарівного чаю) та оголошення, суть яких не зрозуміла – потрібно перейти за посиланням, щоб зрозуміти, про що йдеться.
15. Скарги на рекламу
Будь-який користувач Facebook може зайти в меню оголошення і натиснути «Поскаржитися на рекламу». За 1 скаргу швидше за все нічого не буде, але систематичні скарги можуть призвести до блокування всього облікового запису.
16. Шок тематика
Реклама повинна викликати позитивні асоціації у користувачів, а не вкидати їх у стан шоку чи викликати неприємні відчуття. Тему смерті, крові, хвороб, фізичних вад варто уникати.
Порушення, пов’язані з сайтом або посадочною сторінкою
17. Сайт не відповідає оголошення
Наприклад, ви рекламуєте одяг, а користувачі потрапляють на веб-сайт казино. Або в оголошенні написано, що користувачі можуть завантажити безкоштовну книгу, а на веб-сайті їх просять заплатити за файл.
18. Сайт із редиректом
Користувач натискає на рекламу, потрапляє на сайт і його починає перекидати на інші сайти. Це заборонено правилами Фейсбуку, та й взагалі неетично.
19. Сайт зі скриптами
Не можна використовувати посадкові сторінки зі скриптами, наприклад:
- скрипт автоматичного запуску аудіо та відео;
- автоматичне закачування файлів на пристрій користувача;
- спливаючі вікна, які закликають щось завантажити або підписатися в соцмережах, щоб отримати доступ до контенту;
- рекламні попапи, що відволікають від контенту сторінки;
- попапи, які заважають покинути сайт, перекривають його або не вимикаються.
20. Неправомірний збір персональних даних
Не можна під приводом захисту від роботів змушувати користувачів вводити свій номер телефону, щоб завантажити якийсь файл. Якщо ви збираєте дані, наприклад, адреси електронної пошти для майбутніх розсилок, це має бути зрозуміло з тексту посадкової сторінки. Поруч із формою підписки має бути галочка згоди зі збором даних. Вимоги щодо конфіденційності можна прочитати у довідці Фейсбук .
21. Посилання на сторінку у форматі PDF або JPG, проблема з доменом
Оголошення має вести на існуючий сайт, а не на його скан або PDF-документ. У прикладі нижче проблема, швидше за все, виникла в тому, що сайт користувача ділив один і той же IP з несумлінним сайтом.
В окремих випадках оголошення блокують помилково і після спілкування з техпідтримкою їх можна швидко відновити.
Як розблокувати рекламний обліковий запис у Facebook
Розбираємось, куди, як і що писати, щоб відновити заблокований аккаунт у Фейсбук.
Для початку потрібно зрозуміти причину блокування облікового запису. Якщо пощастить, адміністрація Фейсбуку сама напише про неї в рекламному кабінеті або повідомленні на пошту, наприклад:
Але найчастіше власник облікового запису просто отримує повідомлення про блокування. У такому разі потрібно шукати причину самим – що із зазначеного вище списку ви могли порушити?
Далі потрібно зв’язатися із техпідтримкою Фейсбук. Є 3 способи зв’язку:
Форма блокування облікового запису
В повідомленні про блокування облікового запису в кінці буде фраза з посиланням «Якщо ви вважаєте, що сталася якась помилка, зв’яжіться з нами». Натискаємо на зв’язатися з нами і потрапляємо на цю форму. Або можете відразу зберегти посилання на неї. Тут потрібно відзначити галочкою, що це ваш обліковий запис і викласти своє бачення проблеми.
Форма при блокуванні оголошення
Можна оскаржити блокування конкретного оголошення за цією формою. Форма стане в нагоді у двох випадках – якщо обліковий запис заблокували через конкретне оголошення або якщо заблокували лише оголошення, і ви хочете зрозуміти, чому.
При заповненні цієї форми знадобиться ID рекламного облікового запису Фейсбук, його можна знайти в рядку браузера при заході в Ads Manager. ID складається з кількох цифр і перебуває після act=
На відповідь можна чекати кілька днів або навіть тижнів.
Універсальна форма
Можна надіслати електронний лист або написати в чат техпідтримки. Вони доступні у довідковому центрі. Писати краще англійською. Так найімовірніше отримати відповідь у короткий час.
Такий спосіб зв’язку доступний не всім, а лише деяким рекламодавцям, які не вперше витрачають гроші на рекламу, вони побачать за посиланням вище розділ із чатом. Ви можете спробувати пряме посилання на чат. Плюс у тому, що в чаті вам допоможуть швидше і там є російськомовна підтримка.
Також можна спробувати написати у повідомлення сторінки Facebook for Business .
Що робити, якщо нічого не допомагає?
Якщо ви жорстко порушили правила, наприклад, рекламували копію бренду або використовували редиректи на сайті, то 90%, що обліковий запис вам не відновлять. Найімовірніше ви отримаєте від техпідтримки відповідь схожого змісту:
Якщо у вас не було суворих порушень або облікового запису і зовсім заблокований помилково – продовжуйте спілкуватися з техпідтримкою до результату.
Чого робити точно не можна ні в першому, ні в другому випадку, так це відразу заводити другий обліковий запис. І тим більше повторювати дії, що вже призводили до блокування. Допустимо, ви запускали рекламу на сайт зі скриптами та отримали бан акаунта. Потім створили новий акаунт, поміняли оголошення, але воно надсилає відвідувачів на той самий сайт. Система відстежить це і швидко заблокує другий обліковий запис.
Другий приклад: у вас закінчився термін дії платіжної картки, ви не прикріпили до облікового запису нову, і обліковий запис був тимчасово заблокований. Є шанси на його відновлення, але ви не хочете чекати і заводите новий обліковий запис. Адміністрація соцмережі моментально його заблокує, а шанси на відновлення першого дорівнюватимуть нулю.
Не потрібно писати техпідтримці кілька разів поспіль. Це не пришвидшить розгляд вашої справи. Тим більше є ліміт у 3 перевірки одного й того ж облікового запису.
Висновок: при блокуванні облікового запису є лише 2 можливі результати:
- Ви домагаєтеся відновлення облікового запису та продовжуєте давати рекламу з урахуванням минулих помилок.
- Вас блокують назавжди і ви більше не можете працювати з рекламою на цій платформі.
Є ще третій варіант, якщо до бана ви користувалися Бізнес-менеджером, в якому було кілька акаунтів – можна користуватися іншим акаунтом зі списку підключених. Але другий обліковий запис повинен мати позитивну історію, інший спосіб поповнення балансу та жодного зв’язку з оголошеннями заблокованого облікового запису. Якщо ви скомпрометуєте і другий обліковий запис, то можете отримати блокування вже всього Бізнес Менеджера. У цьому випадку ви більше не зможете запускати рекламу у Facebook Ads Manager.
Під час спілкування з техпідтримкою вас можуть попросити надіслати особисте фото чи фото документів – будьте готові до цього.
Як не потрапити під блок
Замість того, щоб влаштовувати танці з бубном навколо рекламного облікового запису та листів на підтримку, краще дотримуватися правил та рекомендацій:
- Не запускайте рекламу на новий обліковий запис, зачекайте 2-3 тижні. За цей час оформіть профіль, робіть пости, додавайте друзів, поводьтеся як звичайний користувач.
- Відразу визначте собі зручний спосіб поповнення рекламного балансу і не змінюйте його.
- Якщо ви вирішили оплачувати рекламу карткою, то це має бути ваша карта, П.І.Б. на ній повинні збігатися з П.І.Б. в рекламному акаунті та написані латиницею.
- Якщо ви запускаєте рекламу з різних країн, використовуйте VPN, щоб заходити з IP однієї країни.
- Не заходьте в рекламний обліковий запис у Криму. Або використовуйте VPN.
- Не закидайте на баланс облікового запису відразу великі суми, збільшуйте рекламний бюджет поступово.
- Не давайте доступ до облікового запису стороннім людям, особливо адміністраторам із заблокованими рекламними кабінетами.
- Перед укладанням оголошення уважно прочитайте всі правила та намагайтеся їх не порушувати.
- Відразу видаляйте оголошення, які не пройшли модерацію.
- Не використовуйте редиректи, скрипти, сайти-прокладки, сторінки, які не відповідають оголошення.
Висновок
При блокуванні рекламного облікового запису в Фейсбук є шанс його відновити, якщо ви не робили грубих порушень. Але краще дотримуватися всіх правил соцмережі і взагалі не доводити до блокування.