Розсилка у Вайбер: Як зробити?

Viber

Viber сьогодні – найпопулярніший месенджер в Україні та країнах СНД. Кількість його користувачів у всьому світі налічує близько 900 мільйонів (близько 20 млн в Україні, 82 млн — у Росії). Завдяки своєму широкому поширенню та зручності у використанні, Вайбер перетворився на затребуваний маркетинговий канал для бізнесу. Месенджер дозволяє спілкуватися з користувачами, де б ті не знаходилися, допомагає будувати неформальний діалог з клієнтами та підвищувати лояльність до бренду.

На сьогоднішній день на ринку Viber-послуг існує низка легальних та нелегальних методів масових розсилок. У цій статті ми поговоримо про їхні відмінності, розберемося, як зробити масове розсилання у Вайбері ефективним для бізнесу.

Особисті розсилки в Вайбер: як це працює

У Viber реалізовані три функції для особистих розсилок (більше, ніж одного контакту):

  1. Груповий чат.
  2. Розсилання за списком.
  3. Спільнота

До групового чату можна додавати до 250 контактів. Ця функція допомагає обговорювати спільні питання, наприклад, усередині компанії. Усі учасники групи отримують повідомлення одночасно і можуть відповідати на них. Це безкоштовна нагода, яку може використовувати будь-який користувач месенджера.

Щоб створити групу, переходимо у вкладку «Чати», клацаємо по блакитному віконце в нижньому правому куті екрана і вибираємо «Нова група». Тепер виділяємо потрібні контакти зі свого списку. Після вибору тиснемо галочку у верхньому правому кутку і приступаємо до спілкування в чаті.

Безкоштовне розсилання у Вайбері за списком – це розсилка (не чат) максимум 50 контактів. Ця функція дозволяє одночасно надсилати окремі повідомлення кільком користувачам. Меседж дійде лише контактам, у яких збережено номер телефону.

Скористатись опцією розсилки за списком можна за аналогією з груповим чатом, тільки замість “Нової групи” вибираємо “Новий список розсилки”.

Нова функція від Viber – Спільноти. Ця опція дозволяє створювати групи без обмежень щодо кількості учасників. Спільнота може бути публічною або закритою залежно від вибраних установок. До того ж, ви можете запрошувати учасників до такої групи за посиланням. Той, хто створює спільноту має права адміністратора, може керувати групою, видаляти повідомлення або учасників з чату, закріплювати записи і т.д.

Три безкоштовні функції у Viber зазвичай вистачає для особистих потреб користувачів і навіть для вирішення базових корпоративних завдань.

Але як зробити масове розсилання в Вайбері для бізнесу, для швидкого і персонального зв’язку з клієнтами?

Програми для розсилок та «сірі» методи комунікації

Якщо розпочати пошук варіантів для рекламних розсилок у Вайбері, напевно ви зустрінете пропозиції щодо купівлі спеціальних програм. Це зазвичай софт, який встановлюється на ПК.

У чому ж мінуси такого рішення?

  • У мережі велика кількість шахраїв, що продають непрацюючі програми;
  • Швидкість відправлення у різних програм може відрізнятися і, часто, для швидкої роботи потрібно встановити софт відразу на кілька комп’ютерів;
  • Необхідно додатково купувати акаунти (номери), з яких здійснюватиметься надсилання повідомлень;
  • Програма може втратити «працездатність», якщо алгоритми та доступи до Viber зміняться;
  • Для масових бізнес-розсилок через Вайбер за допомогою програм потрібен додатковий людський ресурс (для надсилання повідомлень на базі).

Один з основних недоліків такого варіанту для великого та середнього бізнесу, який дбає про свій імідж, – у тому, що йдеться про неофіційне розсилання. Тобто, масового відправлення повідомлень, яке не затверджено компанією Viber і вважається нелегітимним.

Окрім програм, ви можете також зустріти пропозиції щодо масових розсилок від «сірих» сервісів. Основні недоліки роботи через «сірі» послуги:

  • Неофіційне розсилання (відсутність підтверджуючого знака);
  • Неактивні посилання у тексті повідомлення;
  • Відсутність у меседжі кнопки для переходу на сайт;
  • Швидкість надсилання повідомлень нижче, ніж через офіційний канал.

Що таке офіційний канал?

У компанії Viber є група представників – компаній, які мають формальне право здійснювати масові розсилки. Кожна з таких організацій дбає про те, щоб у Вайбері не поширювався спам, стежать за дотриманням правил коректної комунікації з користувачами.

Як створити розсилку у Вайбері через офіційний канал?

Для того, щоб здійснювати розсилки через офіційний канал, вам потрібен сервіс, який є ліцензованим дистриб’ютором Viber. Одним із таких сервісів є Gravitec. Докладніше про можливості розсилок Viber для бізнесу ви можете дізнатися на сторінці послуги:

Які переваги для бізнесу мають офіційні розсилки:

  1. Ваш канал авторизований у системі, довіра до компанії підтверджена системою Viber (зелена галочка поруч із логотипом, альфа-ім’я).
  2. Надається гарантія з доставки повідомлень клієнтам – оплата проводиться лише за доставлені меседжі.
  3. Є доступ до статистики маркетингової кампанії в особистому кабінеті в сервісі.
  4. До структури повідомлень включено: текст (до 1000 знаків), картинка, активні посилання, кнопка для переходу на сайт.
  5. Висока швидкість передачі навіть більших обсягів повідомлень;
  6. Мінімум додаткових витрат: для роботи з сервісом не потрібно вникати у роботу софту. Досить створити обліковий запис і задати умови розсилки.

При цьому ефективність масових розсилок через Вайбер є досить високою. Клікабельність (CTR) повідомлень сягає 20%. Цей показник може змінюватись залежно від актуальності повідомлення, текстового наповнення, зображень, наявності кнопок, часу відправлення тощо.

Наведемо порівняльну таблицю за трьома типами розсилок через Вайбер:

Програма«Сірий сервіс»Офіційний канал
Підтвердження каналу у месенджері+
Активні посилання у повідомленні+
Кнопка для переходу на сайт+
Зображення в меседжі+++
Кількість символів у повідомленні100010001000
Швидкість розсилкисереднясереднявисока
Доступ до статистики+
Ціна на місяцьN/AN/Aвід 180  €

Як відрізнити “сірий” сервіс від офіційного?

Для того щоб вибрати надійного партнера для розсилок через офіційний канал, необхідно звернути увагу на ряд відмінностей при укладанні угод:

  1. «Сірі» послуги проводять миттєву реєстрацію компанії, тоді як для офіційних розсилок буде потрібно реєстрація проекту протягом 5-30 днів.
  2. Компанія Viber висуває вимоги щодо створення альфа-імені, поповнення депозитного рахунку, які не виконуються сірими сервісами.

Альфа-ім’я – це офіційна назва компанії, від якої проводитиметься масове розсилання через Вайбер.

Відмінності у функціоналі між офіційною та «сірою» розсилкою були описані вище.

Де взяти базу для розсилок через Вайбер?

Для масових розсилок через офіційні канали потрібно мати достовірну основу контактів. Ця база повинна складатися з номерів користувачів, які дали свою згоду на отримання повідомлень від вашої компанії.

Чому це важливо? Якщо розсилка здійснюється за купленою базою контактів користувачам, які не надавали своїх даних конкретної компанії, такі повідомлення вважаються спамом. Крім того, що подібні дії нелегальні, вони також призводять до зниження лояльності до бренду серед споживачів, до низької довіри до такого продукту.

Як зібрати базу? Для різних сфер бізнесу є свої методи збору клієнтської бази. Наведемо найпоширеніші з них:

  • Заповнення анкет при оформленні карток лояльності;
  • Відправлення знижкового промокоду смс;
  • Реєстраційні форми на сайті;
  • Оформлення покупки на номер телефону.

Кожен із цих способів орієнтований розширення основи контактів. Для всіх наведених варіантів важливо, щоб користувач дав свою згоду на обробку та використання даних.

Скільки коштує рекламне розсилання через Viber?

Загальний бюджет на розсилку повідомлень у Вайбер залежить від кількості користувачів у базі відправника. Вартість відправлення прив’язана до регіону, де знаходиться одержувач.

Для підвищення ефективності кампаній використовують комплексні методи: ланцюжки повідомлень і мультиканальні розсилки.

Каскадні та мультиканальні розсилки

Каскадні розсилки, або ланцюжок повідомлень – це надсилання послідовних повідомлень через різні маркетингові канали. Найпоширеніший приклад – це надсилання повідомлень по одній телефонній базі спочатку через Viber, а потім через SMS. В офіційних Вайбер-розсилках оплачуються лише надіслані повідомлення. Відповідно тим адресатам, які не отримали Viber-повідомлення, відправляють смс. Цей метод дозволяє підвищити конверсію розсилок, охопити ширшу аудиторію, ніж залучення лише одного каналу.

Мультиканальні розсилки – це використання кількох маркетингових інструментів одночасно на одній кампанії. При цьому кожен канал виконує окрему функцію. Наприклад, email-розсилку використовують для ділового листування з клієнтами, відправки презентацій, тоді як Viber і Sms задіяють для передачі сервісних повідомлень. Push-сповіщення виконують функцію ремаркетингу (повернення клієнтів на сайт).

Тематика розсилок через Вайбер для різних сфер бізнесу

При отриманні повідомлень Viber від компаній користувач дозволяє або блокує їх відображення. Тому важливо, щоб з перших розсилок відправлена ​​інформація була цікавою та актуальною для більшості адресатів.

Розберемо деякі приклади використання масових Вайбер-розсилок для різноманітних сфер бізнесу.

  1. E-commerce або інтернет-магазини. Як правило, користувачі залишають свої контактні дані при покупці в магазині. Тому, часто, вони вже мають високий рівень довіри і лояльності до обраної компанії. Як можна задіяти канал у такому разі? По-перше, Viber зручно та доцільно використовувати для розсилки сервісних повідомлень: повідомлення про доставку товару, статус замовлення тощо. По-друге, месенджер можна використовувати для збільшення середнього чека за допомогою технік up-sell, cross-sell . Також Вайбер підійде для повідомлення про новинки, акції, знижки. Важливо не забувати про сегментацію клієнтської бази за інтересами, географією. Знання своєї цільової аудиторії допомагає налагодити тривалий та взаємовигідний контакт.
  2. Банки, платіжні послуги. Повідомлення від фінансових структур наділені особливою важливістю. Це повідомлення про погашення кредиту, нарахування за депозитом, зняття коштів тощо. Тому такі компанії використовують Вайбер-розсилки у зв’язку з Sms. Цей підхід з великою ймовірністю гарантує доставку повідомлення адресату.
  3. Онлайн-навчання. У цій сфері важливо не лише залучити, а й утримати свого клієнта. Тому Вайбер можна використовувати як для розсилки індивідуальних пропозицій, подарункових сертифікатів, бонусів, так і для зворотного зв’язку. Ця функція допомагає надати клієнту повну інформацію про послуги, підвищити довіру до компанії, встановити особистий контакт.
  4. Сервіс доставки. Як і у випадку з банками, основне призначення Вайбер-розсилок тут є якісним наданням послуг клієнтам. Сервісні повідомлення повідомляють про відправку або доставку посилок, статус операції. У ситуації, коли користувач не отримав повідомлення Viber, йому відправляють смс з необхідною інформацією.
  5. Туристична агенція. Розсилки тут послужать як сервісних, так рекламних цілей. Повідомлення можуть містити інформацію про тури, сезонні знижки, розпродажі. Тим клієнтам, які вже придбали, відправляють деталі подорожі, здійснюють підтримку за кордоном.
  6. Перевізники (авіа, автобусні). Viber тут також допоможе не упустити звістки про акції. Крім того, за допомогою месенджера можна відправляти знижкові промокоди постійним клієнтам, інформацію про накопичені милі.

Важлива перевага Вайбер-розсилок – це збереження надісланих даних на мобільному пристрої одержувача. Ця функція дозволяє йому повернутися до отриманої інформації у будь-який час.

Можливості месенджера допомагають підвищити знання про бренд, покращити показники сайту (відвідуваність), підвищити рівень продажів. Коректне використання інструменту поряд з іншими каналами здатне налагодити комунікацію з різними групами вашої цільової аудиторії. При надсиланні повідомлень необхідно враховувати переваги та комфорт клієнтів. Тому важливо вибирати оптимальну частоту розсилок та актуальну інформацію для свого споживача.

Оцініть статтю
Додати коментар