Що робити якщо один безпровідний навушник не працює

Технології

У цій статті я розповім про вирішення проблеми, з якою сам особисто стикався неодноразово. Також багато знайомих і родичів користуються бездротовими TWS навушниками, і в них теж періодично трапляється ситуація, коли працює тільки один бездротовий навушник. Другий навушник просто перестає працювати: не грає, не реагує на кнопку, не блимає індикатор (або блимає, але не підключається) . Це дуже популярна проблема саме TWS навушників, особливість яких у бездротовому з’єднанні Bluetooth між правим і лівим навушником.

Не важливо, чи перестав працювати лівий навушник, чи не працює правий навушник, причини та рішення будуть однакові. Незначні відмінності можуть бути в залежності від виробника та моделі. Але навіть на дорогих AirPods іноді один із навушників просто перестає працювати. Також дуже часто доводиться чути про цю проблему з популярними навушниками Xiaomi Redmi AirDots та Xiaomi Mi True Wireless Earbuds. TWS навушники від JBL, Motorola Verve Buds, Huawei Freebuds, OPPO, Xiaomi QCY, Xiaomi Haylou, китайські i7s, i9s, i10, i11, i12, i30 також страждають від цієї проблеми.

При цьому абсолютно не важливо, до якого пристрою підключені навушники. У мене, наприклад, час від часу один навушник перестає працювати від iPhone. Але на телефонах з Android, на комп’ютерах, ця ситуація зустрічається так само. Справа в тому, що причина в навушниках, а не в пристрої. Відключається один навушник від другого навушника (після чого працювати лише праве або ліве вухо) , або виникають якісь апаратні поломки, проблеми із зарядкою, а не зі з’єднанням між навушниками та телефоном.

Чому працює лише один бездротовий навушник?

Я виділив 4 основні причини:

  1. Один навушник вимкнено. Я напевно не поставив би на перше місце цю причину, якби сам кілька разів не зіткнувся з цим. Є у мене якісна копія AirPods, і один із навушників періодично відвалюється. Як виявилося, він просто вимкнений і не вмикається автоматично під час вилучення з кейсу. Та й рішення в цьому випадку найпростіше – увімкнути навушник (правий або лівий), затиснувши на ньому кнопку на 5 секунд.
  2. Розсинхронізація навушників. Це найпопулярніша проблема. Навушники втрачають з’єднання між собою, внаслідок чого грає лише один навушник. Рассинхрон часто зустрічається з різними бездротовими TWS навушниками. Іноді це відбувається через неправильне підключення до телефону або іншого пристрою або коли ви користуєтеся лише одним навушником. Вирішується ця проблема скиданням налаштувань та повторною синхронізацією між двома навушниками.
  3. Проблеми із зарядкою. Буває, що один із навушників просто розрядився. Ну тут як би все просто, потрібно зарядити кейс, поставити туди навушник і почекати. Будь-хто здогадається і зробить це. Але тут є один момент – можливо, навушник у кейсі не заряджається. А якщо він не заряджається, значить він не працюватиме.
  4. Поломка одного навушника. Таке теж буває і досить часто. Наприклад, навушника перестає працювати після падіння, або попадання вологи (впав у раковину, потрапили під дощ) . Навіть якщо нічого такого не було, навушник, як і будь-який інший пристрій, може просто вийти з ладу. А ще я помітив, що в дешевих китайських навушниках дуже швидко виходить з ладу акумулятор. Але тоді, як правило, вони просто працювати кілька хвилин і перестає грати. Як полагодити? Або віддавати їх у сервісний центр, або купувати нові.

Розглянемо кожен випадок докладніше.

Перш ніж застосовувати різні рішення, про які я розповім нижче, спробуйте просто поставити навушники в кейс на кілька хвилин. Переконайтеся, що кейс заряджено. Вимкніть та увімкніть Bluetooth на телефоні.

Пробуємо увімкнути правий або лівий навушник

Зробити це дуже просто. На правому та лівому навушнику є кнопка. Вона може бути як механічна, і сенсорна. У разі це немає значення. Щоб увімкнути або вимкнути навушник, потрібно натиснути на цю кнопку і потримати 3-5 секунд. Про увімкнення/вимкнення зазвичай можна дізнатися за індикатором навушника, або за звуковим сигналом Power On/Power Off.

Беремо неробочу навушник в руку, затискаємо на ньому кнопку і тримаємо її близько 5 секунд.

Увімкнення правого або лівого TWS навушника, якщо він не працює

Можливо, навушник запрацює. Якщо з першого разу не вийшло – спробуйте ще раз. Також можна виконати 2-3 натискання (дотику) на кнопку, або сенсор.

З цієї причини, до речі, часто не працює один навушник Xiaomi Redmi AirDots. Якщо рішення, яке я показав вище, не допомогло – спробуйте зробити наступне: покладіть навушник у кейс із затиснутою кнопкою. Просто затисніть і покладіть навушник в зарядний кейс.

Перестав працювати і грати один навушник Xiaomi

Якщо навушник не вмикається, дивіться інші рішення.

Скидання та повторна синхронізація

У більшості випадків саме через те, що навушники не синхронізувалися між собою, працює лише одне вухо у навушниках. Двома словами поясню чому це відбувається. Практично всі TWS навушник працюють за наступним принципом: другий навушник підключається до головного (він встановлений виробником або обраний користувачем) . Після чого головний навушник ми підключаємо до телефону, ноутбука і т. д. У більшості моделей головним може бути як ліве, так і праве вухо. Їх можна використовувати як гарнітуру, коли працює тільки одне вухо. Коли навушники з якоїсь причини не можуть з’єднатися між собою, працює тільки один. Виправити це можна скиданням налаштувань і повторною синхронізацією.

Універсальна інструкція:

  1. Відкриваємо налаштування Bluetooth на пристрої, до якого підключені наші навушники та видаляємо їх (на iPhone “Забути цей пристрій”) . Видаліть їх на всіх пристроях, до яких вони були підключені.
    Не працює одне вухо через розсинхронізацію з iPhone або Android смартфоном
  2. Переконайтеся, що навушники заряджені. Якщо не впевнені в цьому, то встановіть їх у зарядний бокс на 5 хвилин.
  3. Дістаньте навушники з кейсу.
  4. Одночасно натисніть кнопку на кожному навушнику на 5 секунд.
  5. Знову одночасно затисніть кнопки та тримайте їх 20-50 секунд. У цей момент має відбутися скидання налаштувань до заводських.
    Скидання: якщо не працює один бездротовий навушникМожете орієнтуватися за індикаторами. Щоправда, на різних моделях вони можуть поводитися по-різному.
  6. Відпустіть кнопки та покладіть навушники в кейс.
  7. Дістаньте навушники з кейсу і зачекайте 10 секунд. У цей момент вони повинні синхронізуватися між собою.
  8. Зайдіть у налаштування Bluetooth на телефоні або іншому пристрої та підключіть навушники.
    Грає лише один навушник через телефон
  9. Перевірте, чи грають обидва навушники, або як і раніше працює тільки один.

Декілька моментів:

  • Іноді для скидання налаштувань потрібно покласти навушники в кейс та затиснути кнопку на кейсі на 20-30 секунд.
  • На деяких моделях скидання відбувається лише у кейсі. Це означає, що на кожному навушнику потрібно затиснути кнопку, коли вони знаходяться в кейсі.
  • Не завжди це спрацьовує з першого разу. Спробуйте повторити кілька разів.
  • Якщо індикатор на одному з навушників взагалі ніяк не реагує на натискання або утримання кнопки, то, швидше за все, він зламаний або розрядився.

Призначаємо головний навушник

У деяких випадках необхідно виконати призначення головного навушника. Після цього навушники будуть з’єднані між собою і ви зможете їх підключити. У коментарі цим рішенням поділився Юрій. Я також чув про нього кілька разів.

  1. Дістаньте обидва навушники з кейсу.
  2. Зробіть два короткі та швидкі натискання на кнопку на правому навушнику. Або два швидкі торкання по сенсорній кнопці.
    Призначення головного навушника
  3. Дочекайтеся синхронізації навушників та підключіть їх до пристрою.

Якщо не допомогло – спробуйте призначити головним лівий навушник.

Проблеми із зарядкою

Розряджений навушник не працюватиме, це зрозуміло. Більше того, на ньому не світиться індикатор і він не подає звукові сигнали. Які можуть бути проблеми із зарядкою і як їх полагодити:

  • Покладіть навушники в кейс та підключіть кейс до заряджання. Зверніть увагу на індикатор на кейсі та на самих навушниках. Мені складно тут давати якісь конкретні рекомендації, оскільки моделей дуже багато, і поведінка індикаторів може бути різною.
  • Перевірте контакти на навушнику та на кейсі. Буває, що контакт западає, не дістає і навушник не заряджається. Можливо, туди щось потрапило. Якщо навушники нові, то, можливо, контакти заклеєні плівкою.
    Перестав працювати правий/лівий навушник через проблеми із зарядкоюПротріть контакти на навушнику та обережно очистіть контакти в зарядному кейсі за допомогою зубочистки або вушної палички.
  • Вийшов акумулятор із ладу. Тут або заміна в сервісному центрі (якщо це можливо) або купівля нових навушників. У мене на AirPods проблема з акумулятором (працює, але не довго) , і на одних китайських навушниках така ж біда. Пропрацювали вони десь рік, після чого правий навушник працює кілька хвилин і вимикається.

Зламався бездротовий навушник: що робити?

У тому випадку, якщо жодне рішення не допомогло і ви не змогли полагодити навушник, можна зробити висновки, що він просто зламався. Апаратна поломка. Таке буває не тільки з дешевими китайськими, але й дорогими моделями від популярних виробників. Ті самі AirPods, JBL, Samsung Galaxy Buds теж ламаються і перестають працювати.

У такому разі я рекомендую зробити таке:

  • Напишіть у коментарях модель навушників, що з ними трапилося (старайтеся описати докладно) і що ви вже пробували зробити. Я намагатимусь допомогти вам і підказати якесь рішення.
  • Якщо ви купували навушники у хорошому магазині, є чек та гарантія, то можна спробувати віддати навушники в сервісний центр на діагностику та ремонт. Зв’яжіться з магазином або знайдіть сервісний центр у своєму місті та зателефонуйте туди.
  • Почитайте статтю ще раз уважно. Можливо, ви щось упустили, або зробили не так. Спробуйте знайти інформацію в інтернеті конкретно за своїми навушниками (шукайте за назвою виробника та моделі) .

Буду дуже радий бачити ваші відгуки у коментарях. Якщо у вас є якесь робоче рішення, або цікава інформація на цю тему – поділіться. Всього найкращого!

Оцініть статтю
Додати коментар