Що таке контент, як він привертає увагу аудиторії та навіщо потрібен бізнесу

Соціальні Медіа

Контент – це вміст веб-сторінок, соцмереж, каналів у месенджерах та різних програм. Ми зіштовхуємось із контентом щодня: це відео на YouTube, новини, пости в авторських каналах Telegram, статті у корпоративних блогах. Ця стаття – контент Бази знань UniSender.

Яким буває контент

Класифікувати контент можна за різними ознаками.

За форматом подачі

Текстовий. Такий формат є основним для багатьох ресурсів. Це новини, статті, огляди, інтерв’ю, посібники, нотатки та інші тексти.

Графічний. До цієї категорії відносять зображення, фотографії, ілюстрації, інфографіку та інші способи візуального представлення інформації. Часто графіка доповнює текстові матеріали, але може бути основним форматом.

Відео. Це ролики різного змісту та обсягу.

Аудіо. Інтерв’ю, музика, подкасти та інше.

Іноді в одному матеріалі поєднують два і більше форматів. Для матеріалу, представленого одночасно у різних форматах, застосовують поняття «мультимедійний».

Приклад статті в блогу UniSender з використанням різних форматів подачі

По призначенню

Комерційний. Основне завдання – залучити потенційних клієнтів, прорекламувати діяльність та продати товари чи послуги. Іноді такий контент називають продавцем.

інформаційний. Надає аудиторії корисну інформацію, дає відповіді на запитання користувачів. У цю категорію можна віднести і навчальний контент.

Розважальний. Призначений для розваги користувачів. Сюди ж можна додати контент, що залучає, який використовують з метою залучення аудиторії в діалог або взаємодію.

Усі згадані категорії можна у різних форматах. Наприклад, на інформаційному сайті найчастіше присутні рекламні банери. А текст, що продає, може одночасно бути розважальним.

Приклад листа з розсилки UniSender із різним за призначенням контентом

За рівнем ексклюзивності

Унікальний. Так називають контент, який не має аналогів. Хоча викладена інформація може бути ексклюзивної, але спосіб її передачі унікальний. Текстову унікальність перевіряють за допомогою спеціальних програм для пошуку плагіату (наприклад Адвего, text.ru). Зображення також можна перевіряти через спецсервіси, наприклад, Google-картинки.

Неповторний. Це повністю чи частково скопійований матеріал. Іноді такий контент стає результатом неякісного рерайтингу (переробки готових текстів із створення нових матеріалів). У деяких випадках неунікальний контент може бути основним на сайті, але тоді мають бути вказані джерела матеріалів.

Найчастіше поняття унікальності застосовують щодо текстового контенту. Унікальні тексти мають важливе значення при просуванні сайтів. Вони є об’єктом ранжирування пошукових систем — визначення позиції сайту в пошуковій видачі. Неунікальний контент порушує авторські права, через що власник може поскаржитися на тих, хто скопіював його матеріали.

За джерелами

Авторський. Це оригінальний матеріал, створений власними силами або за допомогою спеціалістів.

Копіпаст. І тут ресурс наповнюють чужим контентом. При цьому звичайне копіювання та передрук визнають плагіатом або крадіжкою. При “білому” копіпасті вказують посилання на джерело, але такий варіант має бути дозволений власником. Правильно оформлене цитування окремих фрагментів в унікальному тексті копіпастом не рахується. Копіпаст візуального контенту також визнають злодійством.

Користувальницький. Це матеріали, що створюються простими відвідувачами ресурсу. Наприклад, коментарі, відгуки, огляди, фотографії, пости. Цінність таких матеріалів у їхній природності та підтримці зв’язку з аудиторією. Проте користувальницький контент вимагає постійної модерації, щоб видаляти спам, ненормативну лексику та протиправні висловлювання.

Використання копіпасту може зашкодити сайтам під час просування. Пошукові системи періодично перевіряють сайти на наявність дубльованого контенту. Копіпаст зменшує рейтинг сайту, через що він падає вниз пошукової видачі.

Що таке контент-маркетинг

Контент-маркетинг – це підхід у маркетингу, спрямований на створення та розповсюдження якісного контенту. Спосіб допомагає залучати та утримувати цільову аудиторію, а також мотивує користувачів здійснювати потрібні дії. Бізнес контент-маркетинг не гарантує моментального зростання продажів, але допомагає в онлайн-просуванні.

Контент-маркетинг – це протиставлення класичній рекламі. Замість того, щоб безпосередньо рекламувати товари та послуги, ви надаєте користувачам цінний контент. Тим самим ви привертаєте увагу потрібної аудиторії, підвищуєте впізнаваність бренду, формуєте образ компанії. Досягнення потрібних результатів відбувається більш плавно і нативно.

У контент-маркетингу можна використовувати різний контент та канали для зв’язку з аудиторією: публікації на сторонніх сайтах, власний блог, спільноти у соцмережах, email-розсилки. Скрізь використовують контент, але залежно від майданчика та цілей маркетингу він відрізняється.

Приклад того як працює контент-маркетинг для розширення охоплення аудиторії

Зазвичай контент-маркетинг запускають за такою схемою:

  • визначають цільову аудиторію;
  • знаходять теми, цікаві аудиторії;
  • знаходять майданчики для публікацій;
  • складають контент-план;
  • визначають вимоги до контенту та його створення;
  • виробляють контент;
  • розповсюджують матеріали.

Головне у контент-маркетингу — спочатку встановити мету, якої потрібно досягти. Тільки після цього варто визначати, як можна використовувати контент для досягнення бажаних результатів.

Контент має різні цілі. Наприклад, комерційні матеріали допомагають підвищувати продажі, навчальні матеріали — навчають користувачів чогось нового, інформаційні — розповідають про новини компанії чи цікаві події. Але всі типи контенту мають одну спільну мету — привернути увагу користувачів.

Які канали застосовують для посіву контенту

Яким би добрим не був контент, у ньому немає сенсу, якщо його не побачить аудиторія. Щоб про матеріали дізналося якнайбільше людей, необхідно займатися «посівом» — поширенням контенту. Для цього застосовують такі канали:

  • Соціальні мережі. У різних тематичних групах і спільнотах публікують пости, пов’язані з темою контенту, що просувається, і дають посилання на конкретний матеріал.
  • Месенджери. Контент анонсують у месенджер-розсилках.
  • Email-розсилки. Про нові матеріали розповідають у розсилці, акцентуючи увагу на тому, чим вони цікаві чи корисні.
  • Гостьові публікації. Багато майданчиків запрошують авторів-експертів для створення контенту та натомість пропонують велике охоплення аудиторії. Якщо ваш матеріал відповідає вимогам ресурсу, його можна розмістити безкоштовно.
  • Тематичний майданчик. Ви можете розміщувати публікації на різних популярних майданчиках вашої тематики. Розміщення може бути платним та безкоштовним.

Грамотна дистрибуція дозволяє поширити контент та охопити велику аудиторію. А це означає, що вище можливість досягти споконвічно поставленого завдання контенту — залучити відвідувачів на сайт, збільшити кількість потенційних клієнтів, отримати заявки, зробити продажі.

Як контент просувають у пошуковій видачі

Щоб користувачі могли знайти контент у результатах пошукової видачі, використовують SEO.

SEO-контент – це контент, який оптимізований під вимоги пошукових систем. З позиції SEO контентне наповнення сайтів впливає на їх ранжування у пошуковій видачі.

Google визначає якість контенту як один із основних факторів ранжирування. Від того наскільки релевантний вміст сайту запитам користувачів залежить його місце в пошуковій видачі. Коли ви використовуєте ключові слова для залучення відвідувачів, ви повинні подбати, щоб ці слова вживалися відповідно до контексту. Також мають значення мета-теги та мета-опис, що пояснюють зміст контенту.

Для просування важливими є й інші фактори ранжування: відповідність сайту технічним вимогам, показники відвідуваності та залученості користувачів. Але спочатку пошукова система вибирає сайти в топ саме за релевантним контентом, а потім ранжує їх за іншими параметрами.

Приклад, як працює практично оптимізація контенту

Виходить, що у будь-якому випадку хороший контент важливий для просування сайту у пошуковій видачі. Але створення SEO-контенту ще не гарантує попадання на перші рядки пошукової видачі. Ні Яндекс, ні Google остаточно не розкривають свої параметри оцінки. Проте є ряд загальних параметрів, яким має відповідати якісний SEO-контент:

Користь. Google називає корисність контенту для відвідувачів одним із найважливіших параметрів. Яндекс радить створювати оригінальний контент, цікавий та корисний відвідувачам. Як трактувати поняття «користа» пошуковики не пояснюють. Можна припустити, що відповідність контенту цілям, заради яких користувачі прийшли на сайт.

Унікальність. Йдеться про технічну унікальність, яку перевіряють за допомогою сервісів антиплагіату (Text.ru, Advego, Etxt антиплагіат). Чим унікальніший текст на сайті, тим більше шансів на вихід ресурсу в топ. Але іноді можна побачити, що відносно неунікальні сайти мають найвищий рейтинг. Причина у експертній складовій.

Експертність. Можна переписати такий текст так, що при перевірці він отримає 100% унікальності. Пошуковики врахують це за початкового ранжирування. Однак, якщо матеріали не несуть реальної цінності для відвідувачів, вони не будуть затребувані. Пошукові системи враховують, як користувачі реагують на контентний зміст – наприклад, надто швидкий вихід з сайту може вказувати на недостатній інтерес з боку аудиторії. Якщо сайт частково неунікальний, але відповідає на запити користувачів і несе реальну користь, його рейтинг підвищується.

Адекватна кількість ключових слів. Колись для виходу в топ достатньо було використати максимум ключів (популярних запитів користувачів). Пошуковики оцінювали, де більше релевантних ключових слів і видавали цей сайт у топ. Зараз пошукові роботи враховують не лише кількість ключових слів, а й зміст контенту загалом. При цьому надмірна кількість ключових слів може бути визнана переспамом та загрожує зниженням позицій сайту в пошуку.

Контент може складатися з різної інформації: доброї та поганої, правдивої та помилкової, цікавої та нудної. Але якщо ви використовуєте контент як інструмент маркетингу, подбайте про те, щоб він був корисним для тих людей, яким адресований.

Оцініть статтю
Додати коментар