Ні для кого не секрет, що сьогодні Instagram – це титан інтернет-простору, а також платформа, де можна відкрити власний бізнес без особливих витрат. Але чому саме цей майданчик?
Причин безліч, але, перш за все, варто згадати величезну залучення аудиторії. За статистикою на 2021 рік кількість активних відвідувачів ІД становить понад мільярд користувачів. І на сьогоднішній день платформа гордо носить звання найпопулярнішого порталу у світі.
Інстаграм надає як платні, так і безкоштовні інструменти для розвитку проекту.
- гайд для успішного бізнесу
- 1. Аналізуємо конкурентів
- 1.1 Знаходьте конкурентів за хештегами та ключовими словами
- 1.2 Використовуйте спеціальні програми для аналізу конкурентів
- 1.3 Знайдіть слабкі та сильні сторони конкурентів
- 1.4 Вивчіть переваги конкурентів
- 1.5 Проаналізуйте цільову аудиторію конкурентів
- 2. Оформлюємо обліковий запис
- 2.1 Аватарка
- 2.2 Пишіть свої контакти: вайбер, директ, телефон
- 2.3 У назві магазину напишіть ключове слово
- 2.4 Виділіть ключові переваги товару
- 2.5 Не використовуйте шаблонні вирази
- 2.6 Використовуйте вічні (актуальні) сторіс
- 3. Публікуйте пости
- 3.1 Чергуйте розважальний, корисний контент, що продає
- 3.2 Пишіть ціни
- 3.3 Описуйте ключові переваги товару
- 3.4 Розповідайте про новинки
- 3.5 Розповідайте історії
- 3.6 Показуйте готові схеми застосування продукту
- 3.7 Не пишіть довгі тексти у кожному пості
- 3.8 Публікуйте відгуки
- 4. Використовуйте підсилювачі
- 4.1 Використовуйте хештеги
- 4.2 Не пишіть багато хештегів
- 4.3 Використовуйте коментарі для розміщення хештегів
- 4.4 Придумайте свій фірмовий хештег
- 4.5 Додавайте геолокації та
- 5. Залучайте передплатників
- 5.1 Розкажіть у соціальних мережах про свій обліковий запис
- 5.2 Масфолловінг доповнюйте маслайкінгом та маслукінгом
- 5.3 Купуйте рекламу у блогерів
- 5.4 Реклама з бартеру
- 5.5 Спробуйте різні формати таргетованої реклами
- 5.6 Пишіть коментарі
- 6. Залучайте передплатників
- 6.1 Якщо організовуєте марафон, робіть його коротким
- 6.2 Обмежуйте термін дії акцій
- 6.3 Проводьте конкурси
- 6.4 Вигадуйте конкурси на найкращі відгуки
- 6.5 Проводьте цікаві прямі ефіри
- 7. Оформляйте замовлення
- 7.1 Уточнюйте всі деталі замовлення
- 7.2 Робіть до продажу
- 7.3 Запропонуйте передзвонити
- 7.4 Надішліть живу фотографію товару
- 8. Дотискаємо клієнтів
- 8.1 Розкажіть про обмежений термін акції
- 8.2 Дайте відповідь на всі запитання клієнта
- 8.3 Розкажіть про позитивний досвід інших покупців
- 8.4 Поінформуйте про гарантії
- 8.5 Розкажіть про обмежену кількість товару
- коротко про головне
гайд для успішного бізнесу
Якщо Ви ставите питанням “Що можна продавати в Інст?” або вже продаєте, то ці поради Вам знадобляться. Спочатку поговоримо трохи про специфіку інстаграма.
Насамперед Ви повинні чітко розуміти, в якій ніші Ви хотіли б здійснювати той чи інший проект. Ніша – це та частина ринку, на якій повністю чи невеликою мірою задовольняється попит. Іншими словами – Вам потрібно мати уявлення про те, що і кому продавати.
ІГ сьогодні активно користуються 58% жінок та 42% чоловіків. Тому, здебільшого, найбільш продаваними товарами є: косметика, прикраси, аксесуари, дитячі іграшки, одяг, гаджети-новинки, ручна робота та речі для гарного життя.
1. Аналізуємо конкурентів
Перед тим, як розпочати торгівлю в Інстаграм, раджу проаналізувати конкурентів. Вивчайте сильні та слабкі сторони магазинів, що продають аналогічний товар (що закриває аналогічні потреби покупців) та грайте на їхніх недоліках.
1.1 Знаходьте конкурентів за хештегами та ключовими словами
Перші облікові записи, які видасть пошук, – найбільш відвідувані магазини. Їх потрібно вивчити найретельніше. Крім того, спробуйте зрозуміти, що саме робить ці магазини такими популярними.
1.2 Використовуйте спеціальні програми для аналізу конкурентів
Інтернет сервіси дозволяють отримати розширену статистику , не витративши багато часу. До таких сайтів статистики відносяться Livedune (за промокодом “INSCALE” знижка 30% +7 днів доступу). Дивіться кількість лайків, коментарів, репостів, переглядів.
1.3 Знайдіть слабкі та сильні сторони конкурентів
Які товари чи послуги у них продаються швидко, а що зовсім не йде? Зверніть увагу на найпопулярніший контент . Не потрібно копіювати його. Але ідеї візьміть на озброєння.
1.4 Вивчіть переваги конкурентів
Про що вони пишуть у профілі/постах. Виділіть свою унікальну торгову пропозицію , яка відрізнятиметься від усіх. Наприклад, зробіть акцент на відправленні товару в день замовлення та індивідуальне пошиття.
1.5 Проаналізуйте цільову аудиторію конкурентів
Складіть портрет покупців, використовуючи більше деталей: як спілкуються (сленг, манера), улюблені фільми, базові цінності. Так Ви краще зрозумієте і свою цільову аудиторію . Врахуйте цю інформацію під час оформлення профілю.
2. Оформлюємо обліковий запис
Як вже було сказано вище, Інстаграм – це про гарну картинку. Приваблива сторінка складається з яскравої, що чіпляє погляд аватарки і опису профілю, що продає.
Обидві складові однаково важливі, тому приділіть оформленню особливу увагу. Зовнішній вигляд профілю допоможе Вам утримувати користувачів та успішно торгувати у цій соціальній мережі.
2.1 Аватарка
Правильна аватарка – яскраве контрастне зображення. Зробіть фотографію, яка відображатиме позиціонування бренду. Для цього використовуйте кольори бренду, логотип або його атрибути – а також фото, яке може бути пов’язане з торговою маркою.
2.2 Пишіть свої контакти: вайбер, директ, телефон
Зробіть звернення зручним. Якщо Ви орієнтуєтесь на аудиторію кількох країн, то обов’язково додайте можливість замовлення через директ чи месенджери.
Цікаво. Не забувайте додавати елементи гри в просування профілю. Наприклад, нараховуйте бали за активність, а потім даруйте подарунки. І Вам добре, і передплатники задоволені. До того ж, реалізується все це просто через сервіс
2.3 У назві магазину напишіть ключове слово
Допустимо, якщо Ви продаєте кекси, назвіть профіль popkeksu. Користувачі часто шукають потрібний товар через пошук за ключовими словами. Не пропустіть можливість безкоштовного просування.
2.4 Виділіть ключові переваги товару
Опишіть їх у шапці профілю. При складанні списку ключових переваг, подумайте про те, чи вони дійсно важливі покупцям. Наприклад, якщо Ви продаєте товари для дітей, немає сенсу акцентувати увагу на їх красі чи технологічності.
2.5 Не використовуйте шаблонні вирази
Пишіть просто, ємно, яскраво. Наприклад: “Продаємо сукні із натуральних тканин. На свято, повсякденні луки, на вечірній вихід. Індивідуальне пошиття”. Уникайте побитих виразів сорту “індивідуальний підхід”, “краща якість”, “передові технології”.
2.6 Використовуйте вічні (актуальні) сторіс
Вічні сториси потрібні, щоб розповісти покупцям важливу інформацію. Структуруйте їх дуже комфортно.
Наприклад, створіть такі блоки: новинки, асортименти, відгуки, лайфхаки. Таким чином Ви знімете частину навантаження з менеджерів із продажу.
3. Публікуйте пости
Ваше завдання – спонукати текстами до покупки. Пишіть корисні пости, при цьому не позбавлені рекламної складової – саме так і розпочинаються продажі в соцмережах.
3.1 Чергуйте розважальний, корисний контент, що продає
Чіпляйте першою фразою, пишіть легко, оптимістично. Дотримуйтесь такої умовної формули: третина постів, що продають, третина розважальних і третина корисного контенту. .
3.2 Пишіть ціни
Більшість людей негативно ставляться до відсутності ціни . Багато хто зазначає, що асоціює відсутність ціни з дорожнечею товару. А деякі користувачі просто лінуються уточнювати ціну і вважають за краще перейти в інший магазин. Будьте гранично відкриті.
3.3 Описуйте ключові переваги товару
Наголошуйте на користі продукту, його особливих відмінностях. Якщо Ви хочете, щоб Ваш товар чи послуга був у топі і мав попит – опишіть його унікальні характеристики, яких немає у найближчих конкурентів. Що нового він додасть? Чим відрізняється ваша продукція від конкурентів?
3.4 Розповідайте про новинки
Обов’язково інформуйте покупців про розширення лінійки. Запевняю Вас, це користувачі оцінять. Розповідайте, кому може сподобатись Ваша продукція. Дайте рекомендації щодо використання товару.
3.5 Розповідайте історії
Через такі тексти легко просувати свій товар. Попросіть покупців розповісти історію , як покупка у Вашому магазині змінила їхнє життя на краще. Наприклад, Ви продали костюм жінці, а вона пішла у ньому на співбесіду та отримала роботу мрії.
3.6 Показуйте готові схеми застосування продукту
Уявимо ситуацію, що Ви продаєте брошку. Продемонструйте за допомогою каруселі, з якими іншими прикрасами можна поєднувати її і який одяг буде доречний до брошки.
3.7 Не пишіть довгі тексти у кожному пості
Instagram – це візуальна соціальна мережа, тому акцентуйте увагу на фотографіях. Будьте лаконічними. Напишіть текст – а потім перепишіть, прибравши зайву інформацію.
3.8 Публікуйте відгуки
Відгуки – важливий елемент лояльності. Подякуйте клієнту за довіру до магазину, наведіть текст відгуку та супроводжуйте його гарною фотографією. Не забудьте поділитися відгуком у сторіс та додайте у спеціальний розділ у вічних сторіс.
4. Використовуйте підсилювачі
Гешлокація, геолокація допоможуть Вам залучити цільову аудиторію, а також будуть безкоштовною рекламою. І для того, щоб вони працювали, потрібно правильно їх використовувати.
4.1 Використовуйте хештеги
Рідкісні не допоможуть просунути піст, але й від надто популярних особливого штибу не буде. Вибирайте середньочастотні хештеги .
Подивіться, які хештеги використовують конкуренти та пишіть їх теж. Найголовніше правило – хештег повинен відображати специфіку Вашої діяльності.
4.2 Не пишіть багато хештегів
П’ять-сім буде достатньо. Багато хештегов не покращать позиції – натомість пост виглядатиме громіздко та некрасиво. До речі, ми маємо цілу статтю на цю тему.
4.3 Використовуйте коментарі для розміщення хештегів
Розміщуйте хештеги у першому коментарі під публікацією. При такому маневрі користувачам може бути цікаво, хто є автором коментаря, тому час перебування у Вашому пості збільшиться.
4.4 Придумайте свій фірмовий хештег
Він повинен асоціюватись з Вашим брендом або назвою в Інстаграмі. Саме за допомогою фірмового хештегу користувачі зможуть знайти необхідну інформацію про товар, який Ви раніше публікували. Зробіть хештег незабутнім, цікавим, яскравим. Заохочуйте передплатників використовувати його через конкурси та спеціальні акції.
До речі. Наразі не треба перевіряти виконання всіх умов конкурсу вручну, а також обирати переможця. За Вас все зробить сервіс
4.5 Додавайте геолокації та
Ця порада актуальна для продавців, які також мають офлайн-бізнес. Тим більше, деякі користувачі замість хештегів для пошуку використовують геотеги.
Не забувайте і про сторіс: сервіс дозволяє використовувати наклейки з геолокацією.
5. Залучайте передплатників
Залучайте передплатників безкоштовними та платними методами просування – вони допоможуть збільшити ефективність продажу в Інстаграм. Спробуйте різні способи, щоб зрозуміти, який у Вас працює найкраще.
5.1 Розкажіть у соціальних мережах про свій обліковий запис
Так Ви отримаєте перших передплатників. Розповідайте про нього на особистих сторінках, а також згадуйте у коментарях до інших постів. Ненав’язливо наголошуйте на унікальності Вашого магазину.
5.2 Масфолловінг доповнюйте маслайкінгом та маслукінгом
Наприклад, це можна робити через програму Zengram (за промокодом INSCALEPROMO знижка 20% на все). Люди все менше переглядають підписки, тож виявите винахідливість.
Спробуйте різні схеми: підписка + 3 лайки + перегляд сторіс, підписка + 5 лайків + перегляд сторіс. Оцінюйте результати та коригуйте дії.
5.3 Купуйте рекламу у блогерів
Перш ніж розпочати співпрацю, вивчіть, наскільки його цільова аудиторія відповідає покупцям. Якщо у Вас магазин товарів для екстремального туризму, не варто давати рекламу у блогера моделі, головний сенс якої – байдикування. Вибрати відповідного інфлюєнсера з живою та цільовою аудиторією, можна на біржі – всі тонкощі ми розібрали у статті .
Лайфхак. Бажаєте запустити рекламу у блогера? Рекомендуємо Вам Postmarket, сервіс автоматично підбере потрібний блогер за заданими критеріями. Надасть реальну статистику та дані про аудиторію. Також Ви зможете запустити одне тестове завдання, щоб визначити ефективність та вартість реклами. Погодитеся це зручно?
5.4 Реклама з бартеру
Знайдіть блогера, якого читають та коментують Ваші потенційні покупці. Запропонуйте йому розповісти про ваш продукт.
Вам варто звернутися до мікроінфлюєнсера, тому що блогер з аудиторією понад 10 тисяч людей навряд чи погодиться на рекламу за бартером.
5.5 Спробуйте різні формати таргетованої реклами
Велику увагу приділіть якості контенту вашої реклами, що таргетується. Від нього залежить успіх рекламної кампанії. Доручіть текст досвідченому копірайтеру і зробіть чудове фото. Якщо Ви цього не зробите, витратите гроші даремно.
5.6 Пишіть коментарі
Це чудовий спосіб прорекламувати свій магазин без вкладень. Знайдіть популярні блоги на вашу тематику. Залишайте дотепні коментарі. Привертайте увагу гумором, знанням тематики, заперечуванням популярних шаблонів.
Також зайвим не буде трішки накрутити коментарі у своєму профілі Інстаграм – це підвищує залученість та охоплення, а отже, підвищує шанси потрапити до рекомендацій.
6. Залучайте передплатників
Залучення до Instagram дуже актуальне – тим більше у 2021 році. Використовуйте інтерактивні способи залучення: конкурси, марафони. Важливо також не забувати робити знижки, влаштовувати акції.
6.1 Якщо організовуєте марафон, робіть його коротким
Не всі передплатники готові виконувати завдання довгий час поспіль, це важливо врахувати. Тому зробіть марафон на 3-5 днів – це оптимальна довжина безкоштовного марафону.
Лайфхак. Оптимізуйте спілкування з клієнтами в Інстаграм за допомогою MyBotan. Чат-бот автоматично відповість на повідомлення, збереже дані про клієнта та його заявки. А ще Ви зможете не тільки вибрати готовий шаблон відповідей, а й створити свій. Погодитеся це полегшить роботу у соцмережі?
6.2 Обмежуйте термін дії акцій
Важливо робити чесні знижки та акції . Покупець сьогодні недовірливий і моніторить ціни протягом тривалого часу, перш ніж зробити покупку. Прив’язуйте акції до свят: завдяки приємним асоціаціям такі знижки більше запам’ятовуються.
6.3 Проводьте конкурси
Це ще один корисний спосіб розкрутити свою сторінку. Розігруйте знижки, купони – розкажіть передплатникам, як правильно виконати умови конкурсу . Перш ніж проводити конкурс спільно з іншими організаторами, ретельно перевірте їхню репутацію.
6.4 Вигадуйте конкурси на найкращі відгуки
Нехай покупці публікують відгуки про куплену продукцію, а Ви даватимете знижку або маленький подарунок при наступній покупці. Мотивуйте людей якнайчастіше згадувати Ваш профіль.
6.5 Проводьте цікаві прямі ефіри
Показуйте залаштунки свого бізнесу, ділитесь корисними порадами з асортименту, анонсуйте акції, інші цікаві заходи, відповідайте на актуальні питання . Скорочуйте дистанцію між Вами та клієнтом.
7. Оформляйте замовлення
При оформленні замовлення будьте дружелюбними, ввічливими, уважними. Якщо бачите нерішучість покупця, допоможіть йому. Зчитуйте, на що саме чекає клієнт.
7.1 Уточнюйте всі деталі замовлення
З’ясуйте колір, фасон, розмір. Надішліть клієнту розмірну сітку, проговоріть ціну, попередьте про терміни доставки, переконайтеся, що Ви вірно один одного зрозуміли. Дуже важливо, щоб результат виправдав очікування покупця.
7.2 Робіть до продажу
Пропонуйте супутні товари. Тобто постарайтеся запропонувати річ, продукт, максимально наближений до його замовлення. Наприклад, якщо Ви продаєте окуляри, запропонуйте купити гарний чохол або серветку для догляду.
7.3 Запропонуйте передзвонити
Якщо покупець сумнівається, дайте йому час: деяким людям справді треба дозріти. У разі повторної телефонної розмови запропонуйте клієнту невеликий бонус. Наприклад, знижка на наступну покупку.
7.4 Надішліть живу фотографію товару
Це потрібно зробити, щоб клієнт не розчарувався при отриманні замовлення. Фотографія має максимально відображати те, як товар виглядає насправді. Також такий хід допоможе збільшити лояльність аудиторії.
8. Дотискаємо клієнтів
Якщо клієнт сумнівається, чи робити йому покупку, застосуйте спеціальні техніки. Важливо зробити це так, щоб клієнт не відчував тиску. Він повинен сам дозріти за допомогою Вашої мотивації.
8.1 Розкажіть про обмежений термін акції
Спілкуючись із клієнтом, позначте дату. Тільки не перестарайтеся з терміном: найоптимальніше – кілька днів. Якщо покупець зацікавлений у покупці, обмежений термін дії акції мотивуватиме його на покупку.
8.2 Дайте відповідь на всі запитання клієнта
Прямий діалог між продавцем та покупцем дуже важливий. Якщо клієнт сумнівається через брак інформації, розкажіть йому всі деталі та нюанси. Наголошуйте на користь, практичне застосування продукту. Наприклад, якщо Ви продаєте прикрасу, розкажіть, з чим її можна носити.
8.3 Розкажіть про позитивний досвід інших покупців
Візьміть інформацію із відгуків: як застосовували Ваш товар покупці. Які зміни в їхньому житті відбулися після покупки Вашої продукції? Зробіть свою розповідь щирою та емоційною.
8.4 Поінформуйте про гарантії
Як варіант: період повернення гарантійний термін. Не забудьте про репутацію магазину: відгуки у мережі, кількість років на ринку, юридичні документи.
Крім того, клієнт повинен знати, що якщо йому не підійде товар, він зможе без проблем його повернути.
8.5 Розкажіть про обмежену кількість товару
Будьте гранично конкретні: залишилося дві сукні потрібного розміру. Говоріть правду, тому що якщо клієнт через місяць дозріє до покупки і менеджери розкажуть йому, що товар все ще є, довіра до Вашого магазину буде підірвана.
коротко про головне
Спираючись на все вищевикладене, можна дійти невтішного висновку, що Інстаграм – той ресурс, при правильному використанні якого, Ваш бізнес буде розвиватися, а прибуток зростати. Але є низка пунктів, на які слід звернути увагу перед початком роботи над проектом. Недосвідчені продавці стикаються з одними й тими самими помилками:
- Не варто пускати на самоплив свою сторінку, сподіваючись, що все працюватиме саме;
- Публікацією лише продають постів аудиторію втримати не вийде – потрібна різноманітність;
- Комунікація з користувачами має бути постійна, а не раз на кілька годин, інакше велика ймовірність упустити потенційного покупця;
- Не можна забувати про те, що аудиторія не любить скритність: намагайтеся бути максимально відкритими при вказівці ціни на свій продукт, а також відповідних опцій, термінів гарантії тощо.