Що таке SEO-просування

Технології

SEO (Search Engine Optimization) – це технологія розкручування сайту в пошуковій видачі з метою отримання трафіку. В основі роботи лежить знання алгоритмів ранжування ресурсів у видачі та покращення критеріїв сайту з метою виведення його в топ результатів пошуку за потрібними ключовими фразами.

Простіше кажучи, в результаті проведення якісного SEO сайт піднімається у видачі пошукача, а значить, за посиланням на сторінку, що просувається, йде трафік відвідувачів, який буде тим більше, чим вища позиція такого посилання. Тому, відповідаючи на питання про те, що таке SEO-оптимізація, можна сказати, що це одна з найефективніших технологій залучення дешевого трафіку на сайт.

SEO-оптимізація

Принцип роботи виглядає дуже просто: користувач вводить запит, що цікавить його, а пошукова система будує список посилань на ресурси в певному порядку. Після цього потенційний клієнт знайомиться з коротким описом ресурсу та переходить на нього, якщо це його зацікавило. Чим вище в результатах знаходиться таке посилання, тим швидше перехід, оскільки користувач зазвичай не заходить далі першої сторінки видачі.

Принцип побудови пошукової видачі на запит використовує складну формулу сортування, що враховує десятки параметрів. При цьому точний алгоритм такого ранжирування не розголошується власниками пошукових систем, які озвучують лише загальні принципи побудови якісного та корисного для людей ресурсу, які допомагають піднятися у топ. На практиці без використання технологій SEO-просування практично неможливо вивести сайт на першу сторінку видачі у висококонкурентних комерційних тематиках, навіть якщо його контент та технічна реалізація будуть ідеальними.

Що передбачає просування ресурсу

SEO-оптимізація передбачає виконання цілої низки дій, вкладених у завоювання авторитету в цільової аудиторії пошукової системи.

  • Визначення критеріїв, які максимально впливають на ранжування сайту у видачі, та цілеспрямована робота з параметрами ресурсу, що їх покращують.
  • Формування релевантного тематичного ядра, угруповання слів з тематики та перерозподіл структури сайту.
  • Внутрішня та зовнішня пошукова оптимізація ресурсу.
  • Опрацювання юзабіліті сайту та поведінкового фактора, що відіграє все більшу роль при оцінці якості ресурсу пошуковими системами.
  • Постійний збір та аналіз статистики переходів відвідувачів на сайт із пошукової системи та їх дій безпосередньо на ресурсі.
  • Коригування стратегії просування на основі даних аналізу зібраної статистики та її динаміки.

Природно, що кожну підзавдання під час роботи розбивають на безліч пунктів, які можуть виконуватися різними фахівцями.

За якими критеріями судять про успішність просування

Оскільки ця послуга досить дорога, то і замовник, і виконавець повинні мати можливість оцінити ефективність дій, що проводяться. Найпростіше і найнаочніше це можна зробити за двома критеріями:

  • динаміка позицій сайту за одним і тим самим запитом,
  • динаміка змін трафіку від пошукової системи

Часто з метою оцінки ефективності використовують синтетичні показники, які враховують кілька чинників. Наприклад, трафік може змінитися у зв’язку з сезонним попитом, а недобросовісний оптимізатор може видати явище за свої заслуги. Так само підняття запиту у видачі може призвести до збільшення трафіку, тому доведеться шукати і просувати інший, ефективніший запит.

Саме тому сьогодні можна зустріти різні тарифи послуг на розкрутку сайтів, які передбачають, наприклад, оплату за утримання позицій або обсяг мінімального трафіку на ресурс, тобто в основу оцінки результату ставляться показники, які легко може перевірити замовник.

SEO та контекстна реклама

SEO та контекст

Якщо ви звернете увагу на структуру пошукової видачі, то перші кілька позицій займають посилання з малопомітною позначкою реклама. Потім йде природна органічна видача та завершує її ще один блок із рекламою. Так звана контекстна реклама є платним сервісом пошукової системи, і ви завжди зможете показувати посилання на свій сайт на перших позиціях, настроївши рекламну кампанію та перерахувавши гроші на її рахунок.

Звичайно, у висококонкурентних тематиках вартість такого показу може бути досить дорогою, а довіра до таких оголошень є нижчою, ніж до посилань на сайти з блоку природної видачі. Однак контекстна реклама забезпечує миттєвий результат відразу після натискання кнопки запуску і до моменту, поки на рахунку не закінчаться гроші.

Як правило, контекстну рекламу замовляють на старті роботи над оптимізацією проекту та для молодих сайтів, щоб отримати клієнтів, забезпечити відвідуваність та надати пошуковій системі інформацію про поведінку відвідувачів на ресурсі.

Нерідко канали залучення відвідувачів з оплаченої контекстної реклами та природного трафіку, отриманого завдяки SEO, використовують паралельно, але таке рішення приймається на основі аналізу ефективності. Також платний канал може підключатися на час спаду відвідуваності, наприклад, через впровадження нових пошукових алгоритмів.

Загалом інструмент контекстної реклами досить гнучкий і має певні переваги, серед яких:

  • можливість тонкого налаштування для зниження вартості переходу та трансляції на вузьку цільову групу потенційних споживачів;
  • фактична оплата лише за перехід;
  • швидкий зворотний зв’язок та аналітика, яка дозволяє знайти оптимальний варіант налаштування націлювання.

Недоліки також є і серед них обов’язково слід сказати:

  • про залежність вартості показу та ціни кліку від конкуренції за ключовим словом;
  • можливості швидко «злити» рекламний бюджет без досвіду в налаштуванні кампанії;
  • наявності заборонених до реклами через цей сервіс тематики.

Від чого залежать терміни SEO-просування

SEO-оптимізація та виведення на потрібні позиції у видачі – процес, значно розтягнутий у часі. Ефект від проведення робіт починає з’являтися приблизно через 2-3 місяці після початку, а відчутні результати будуть помітні через півроку-рік.

Терміни просування сайту

Втім, можливі і швидше результати. На швидкість та успіх оптимізації впливає ряд факторів, серед яких:

  • вік домену та його існуюча оцінка у пошукових системах;
  • рівень конкуренції у тематиці діяльності компанії;
  • якість реалізації проекту як у технічному, так і в інформаційному плані;
  • поведінкові чинники;
  • якісна оптимізація та грамотне складання семантичного ядра;
  • регулярний аналіз результатів коригування стратегії просування.

Вартість пошукового просування

Загалом на вартість SEO-просування впливають:

  • конкуренція у сфері вашої діяльності; наявність добре розкручених сайтів у конкурентів;
  • поточний стан вашого проекту, його вік; наявність санкцій від пошукових систем;
  • необхідність модернізації сайту;
  • географія надання ваших послуг чи продажу товарів.

Відразу варто відзначити, що загальна вартість робіт із SEO зазвичай досить велика, як і віддача. Але в результаті ви отримуєте найдешевший канал трафіку у перерахунку на одного відвідувача за умови доручення вирішення завдання досвідченим професіоналам.

Вартість SEO-просування

Крім того, результати, досягнуті завдяки SEO-просування, зберігаються досить довго, навіть якщо ви повністю припиняєте роботу в цьому напрямку. Існує не так багато типів проектів, для яких використання SEO просування може бути економічно невигідним, проте сумлінний оптимізатор вам про це обов’язково повідомить після аналізу завдання та запропонує інші канали отримання клієнтів для вашого бізнесу.

Оцініть статтю
Додати коментар