Що таке SMM

Windows

SMM (social media marketing)  – один із інструментів інтернет-маркетингу. Суть SMM – залучення клієнтів із соціальних мереж. За статистикою Marketing Sherpa, 95% людей від 18 до 34 років найзручніше стежити за брендом та взаємодіяти з ним саме через соцмережі. З цим пов’язаний великий попит на SMM-фахівців: майже кожна компанія веде соцмережі. Для багатьох брендів це єдиний канал просування в Інтернеті.

SMM підходить усім: B2B-компаніям, інтернет-магазинам, сфері послуг та медіа.

Що стосується SMM

Для чого потрібні соцмережі:

  • Генерують та просувають контент . Це можуть бути статті з блогу, новини зі сфери компанії, відео для Youtube або анонси нових товарів у Instagram.
  • Реагують на інфоприводи . Компанії часто висловлюють свою думку щодо важливих подій у своїй сфері бізнесу або беруть участь у флешмобах.
  • Запускають рекламні оголошення . Для цього потрібно правильно вибрати аудиторію, налаштувати рекламу та розрахувати бюджет. Іноді з цією метою наймають окремого фахівця — таргетолога.
  • Стежать за ефективністю та рахують гроші. Без правильної аналітики не зрозуміло, чи внесок компанії в соцмережі окупається.

Для просування компанії не завжди використовують суперпопулярні соцмережі на зразок Instagram чи Facebook. Часто SMM-фахівець вибирає більш нішеві майданчики, де з більшою ймовірністю можна знайти цільову аудиторію . Ось список соцмереж, на яких бренди просувають свої продукти:

  • Facebook.
  • Instagram.
  • Youtube.
  • Twitter.
  • “ВКонтакті”.
  • “Однокласники”.
  • “Мій світ”.
  • LinkedIn. Ділова та професійна соцмережа.
  • Pinterest. Платформа для публікації та обміну зображеннями.
  • Discord. Майданчик для спілкування геймерів.
  • Reddit. Соцмережа з акцентом на новини.
  • SoundCloud. Для музикантів та діджеїв.

На локальних ринках також є регіональні соцмережі. Наприклад, у країнах СНД це «ВКонтакті» та «Однокласники», у Китаї — QZone. Регіональні соцмережі враховуйте під час роботи на закордонну аудиторію.

Цілі SMM

Основна мета SMM (як і будь-якої реклами) — зробити так, щоб бізнес приносив більше грошей. Досягають її різними шляхами:

  • Шукають покупців серед аудиторії соцмереж. Для цього бренди безпосередньо рекламують продукти, використовують контент-маркетинг або звертаються до партнерів.
  • Створюють спільноту навколо бренду, щоб збільшити кількість відданих клієнтів.
  • Публікують віральний контент, який розповсюджується по соцмережах без участі компанії.
  • Діляться корисними статтями та відео, щоб привернути увагу потенційних покупців та збільшити базу передплатників у соцмережах.

Що входить до обов’язків SMM-фахівця

SMMщик – людина, яка в компанії займається соціальними мережами. 

Що він робить у команді:

  • Підбирає посади для публікацій, створює контент-план на тиждень/місяць/рік.
  • Керує процесом створення контенту: написанням постів, підготовкою відеоконтенту, тестів. Іноді пише сам.
  • Стежить за інфоприводами та реагує на них від імені компанії.
  • Відповідає на запитання передплатників, відпрацьовує коментарі інших під постами.
  • Налаштовує платне просування постів у різних соцмережах. Іноді цим займається окремий фахівець – таргетолог.
  • Слідкує за ефективністю різних соцмереж: як зростає база передплатників, чи приходять в компанію нові клієнти, чи роблять вони замовлення, скільки грошей приносять.

Як оцінюють ефективність SMM

За ефективністю SMM стежать у розрізі кожної окремої соцмережі та по всіх каналах загалом. Метрики можуть бути як загальномаркетингові, так і специфічні, які зустрічаються лише у SMM.

Маркетингові метрики. Сюди відносять:

  • Кількість переходів на сайт із соцмереж.
  • Поведінка користувачів із соцмереж на сайті: відсоток відмов, тривалість перегляду сторінки, переходи на інші сторінки.
  • Конверсія: реєстрація, покупка товару, участь у заході.
  • Прибуток та середній чек клієнтів із соцмереж.

Всі ці дані можна переглянути в системах аналітики: Google Analytics та Яндекс.Метриці.

SMM-метрики. Це показники, які характерні лише для SMM-каналу:

  • Зростання бази передплатників у різних соцмережах.
  • Кількість переглядів матеріалу.
  • Кількість лайків, ріпостів, коментарів.
  • Згадки про бренд. Зазвичай їх поділяють на позитивні, нейтральні та негативні.

Звичайно, за всіма цими метриками можна стежити вручну. Але якщо вести кілька соцмереж одночасно, то на збір статистики йде занадто багато часу. Тому для відстеження специфічних метрик SMM-фахівці користуються сервісами для аналітики у соцмережах (Buffer Reply, Hubspot, BRAND24).

Так, наприклад, виглядає статистика щодо залученості передплатників та зростання аудиторії в Hubspot

Багато соцмереж і самі формують зручні звіти про те, що сталося за останній тиждень або місяць. Наприклад, так відбувається у Facebook та Instagram.

Ефективність соціальних мереж можна значно підвищити зв’язкою з іншими каналами: наприклад, контент -і email-маркетингом . 

Корисні посилання

Просування
SMM- маркетингу в соціальних мережах – покроковий посібник

Оцініть статтю
Додати коментар