Що таке лендінг пейдж (landing page) простими словами?

Інтернет - блог про інтернет

Сучасний інтернет-маркетинг включає безліч прийомів і методів для підвищення ефективності продажів. Існує низка способів звернути на свою компанію увагу в інтернеті, залучити нових користувачів та прорекламувати свій товар. Важливий інструмент, за допомогою якого досягається одразу кілька цілей – так звана посадкова сторінка, або лендінг пейдж. Практично кожна компанія, що серйозно займається просуванням в інтернеті, приділяє велику увагу створенню та розвитку лендингових сторінок. З їхньою допомогою можна досягти відмінних результатів відразу за декількома напрямками.

Що являє собою лендінг

Розуміння, як працює інтернет-розкрутка, допоможе пояснити, що таке лендінг, простими словами. При просуванні свого товару чи послуги будь-яка компанія має зробити кілька кроків: від розробки сайту до закупівлі реклами. Такий підхід служить підвищення впізнаваності, поширення інформації про свою діяльність, залучення клієнтів. Важливим параметром, що демонструє успішність просування, є конверсія, що безпосередньо повідомляє, скільки користувачів сайту вчинили цільову дію (реєстрація на сайті, підписка на новини, покупка товару або послуги). Для підвищення конверсії використовують ряд інструментів, основним з яких є лендингові сторінки.

Лендінг

Лендінг – це невеликий односторінковий сайт, повністю заточений під те, щоб клієнт, який потрапляє на нього, виконав цільову дію.

  • Як правило, лендинг складається з однієї сторінки, на якій розміщено всю необхідну користувачеві інформацію про товар або послугу.
  • Основна мета такої сторінки – привертати увагу клієнта, мотивувати його зробити замовлення. Вона може пропонувати користувачеві товар чи послугу, а може агітувати за передплату, наприклад, за розсилку. Все залежить від того, на яку цільову дію ви орієнтуєтесь.
  • Існування лендингу обгрунтоване психологією: грамотно продуманий, він повинен бути яскравим і чіпляючим, щоб ефективно зацікавити людину, що потрапила на сторінку. Тому до лендингів висуваються певні вимоги: якщо погано продумати посадкову сторінку, підвищити конверсію буде складніше.

Якісний, робочий лендинг – це цікавий дизайн, що чіпляє текст, що продає, розміщені в стратегічно важливих місцях контакти компанії і обов’язковий заклик зробити цільову дію. Для розробки такої сторінки важливо розуміти, як працює людська психологія та які прийоми та ходи можуть змусити відвідувача залишитися. Всім своїм існуванням лендінг підштовхує потенційного клієнта до того, щоб стати діючим клієнтом.

Типи посадочних сторінок

Виділяють кілька категорій лендингів: сторінки розділяються на типи залежно від того, яку цільову дію вони спрямовані.

  • Товарний . Товарна лендингова сторінка спрямована насамперед на те, щоб користувач, який зайшов на неї, відчув бажання придбати товар, який розповсюджує компанія. Такий лендинг обов’язково включає опис цього товару, його фотографії і короткі відомості про нього. По суті, сторінка аналогічна карткам в інтернет-магазинах, лише докладніша і орієнтована на мотивування клієнта. Товарний лендинг неодмінно повинен включати кнопку «Купити», що відсилає на форму для замовлення товару, і корисну інформацію про доставку та оплату.
  • Послуги . Це аналог товарного лендингу, який відрізняється лише тим, що продає не товар, а певну послугу, тобто інформація на такій сторінці має відрізнятись. Замість характеристик товару лендинг розповідає про особливості послуги, а замість кнопки «Купити» відсилає на контакти спеціалістів, у яких можна дізнатися подробиці та зробити замовлення.
  • Передплатний . Такий тип лендинг найбільш спокусливий для клієнта: йому не знадобиться нічого купувати і витрачати гроші. Передплатна посадкова сторінка служить меті умовити людину підписатися на новини компанії, тим самим вона потрапляє в базу потенційних клієнтів, яких згодом переконуватимуть придбати товар чи послугу. Для того, щоб користувач успішно залишив свої дані, підписний лендинг зазвичай приманює його якимось бонусом: від онлайн-курсу до подарунка кожному, хто підписався. Перспектива отримати що-небудь безкоштовно варте того, щоб натомість відправити компанії свою електронну адресу.
  • Брендовий . Це досить рідкісний вид лендінгу: не кожна компанія може дозволити собі утримувати подібну сторінку. На ній зазвичай немає прямих закликів, а основна мета її існування – інформаційна. Там публікуються відомості про новинки, оновлення в каталозі, інноваційні моделі товару – таким чином до них привертається увага користувачів. Приклади лендингів цього типу – сторінки нових моделей популярних телефонів або свіжовипущених лінійок автомобілів. Зазвичай брендова сторінка – атрибут великої компанії.

Не завжди компанія має тільки одну лендингову сторінку. Навпаки, більшість фірм пропонує кілька товарів та послуг, під кожен із яких потрібен свій лендинг, тому чим більше компанія, тим більше посадочних сторінок перебуває у її розпорядженні. Якщо ж фірма працює у кількох областях, множинні лендинги майже обов’язкові: кожна зі сторінок має бути оптимізована під пошук у певному регіоні.

Як створити лендингову сторінку

З технічного погляду в розробці лендингу немає нічого складного: це маленький, не надто важкий односторінковий сайт. Однак до його оформлення, наповнення та зручності його використання слід поставитися максимально уважно: кожна дрібна деталь має важливе значення і може як залучити клієнта, так і навпаки відвернути його від сторінки.

Існує кілька правил, дотримуючись яких ви зможете розробити ефективну посадкову сторінку.

Одна пропозиція . Основна річ, яку необхідно пам’ятати при розробці посадкової сторінки: один лендинг повинен бути орієнтований тільки на одну пропозицію. Якщо сторінка пропонуватиме кілька варіантів з різними характеристиками та умовами, увага користувача неминуче розсіється, а інтерес загубиться. Компаніям, які пропонують кілька продуктів, краще зробити ряд лендингів для кожного типу товарів або послуг: так конверсія підвищиться набагато ефективніше.

Крім того, не варто робити сторінку одночасно продаючої та передплатної: чим менше у користувача варіантів поведінки, тим менший шанс, що він розгубиться і піде. Вважається, кожен лендинг має бути заточений суворо під одну дію.

Дизайн . Привабливість лендингової сторінки залежить від того, як вона оформлена. Безшовність, приємний зовнішній вигляд, естетичне оформлення – все це важливо, але не варто забувати, що дизайн лендингу повинен чіпляти. Він повинен привертати погляд і захоплювати увагу, тому не соромтеся використовувати яскраві кольори та нестандартні форми.

При цьому слід знати міру: перевантажене оформлення або сторінка, що виглядає занадто кричуще, тільки відлякає клієнта. І звичайно, не варто використовувати елементи, що застаріли ще десять років тому.

Тексти . Розміщені на лендинговій сторінці тексти повинні відповідати всім критеріям грамотно оптимізованого контенту. Вони повинні:

  • бути унікальними;
  • містити у собі ключі, які виведуть сторінку до топ пошукових запитів;
  • не бути «переоптимізованими» (тобто перенасиченими ключами);
  • легко читати.

Так як лендінг – по суті обличчя товару, текст на сторінці має виглядати презентабельно. У ньому не повинно бути помилок та сумнівних мовних конструкцій, він повинен бути яскравим та мотивуючим та переконувати клієнта вчинити цільову дію. Писати такі тексти потрібно максимально легкою мовою: користувач не захоче перечитувати фразу десяток разів, щоб зрозуміти, про що йдеться.

Дуже важлива частина тексту – заголовок: він повинен бути призовним і таким, що привертає увагу. До його розробки варто підійти найвідповідальніше.

Аргументація . Текст не просто повинен розповідати про товар – він повинен ще й пояснювати, чому клієнту варто вчинити саме цю дію. Наприклад, можна помістити на сторінку блок з перевагами товару, опис вигод, які отримає людина, якщо скористається пропозицією. Іншими словами, необхідно найяскравіше розписати свої конкурентні переваги.

Заклик . На сторінці обов’язково має бути заклик до дії, який безпосередньо підштовхне клієнта зробити те, чого ви від нього хочете. Це нескладний, але дуже ефективний психологічний прийом: розмістивши всередині лендингу мотивуючий і чіпляючий заклик у наказі, ви дасте користувачеві серйозний стимул зробити потрібну дію.

Форми . Форма, в якій потрібно залишити телефон або адресу електронної пошти, присутня як на лендингах, що продають, так і на передплатних. При створенні таких форм варто дотримуватися простого правила: чим менше задіяно полів, тим краще. В ідеалі вона повинна складатися всього з одного поля (наприклад, адреса електронної пошти), але в деяких випадках це незручно (часто буває потрібно знати особисті дані клієнта), тому вам варто подумати над тим, який варіант у вашому випадку буде оптимальним. Найчастіше зустрічаються форми з двома полями: ім’я та e-mail.

Акценти . Говорячи про дизайн, заголовки та заклик, складно не згадати важливість акцентів. Яскраві деталі у важливих місцях привернуть увагу користувача туди, куди потрібно. Наприклад, стрілка, що веде до кнопки «Купити», або виділені червоним контактні телефони допоможуть вам зробити важливу частину сторінки найпомітнішою.

Дизайн елементів на лендингу

Порівняння . Хороший приклад наповнення лендингу, який серйозно впливає на клієнтів, – фотографії порівняння «до» та «після». Такий варіант підходить не всім через специфіку: зазвичай його використовують на сторінках, що пропонують будь-які послуги. Косметологія, чищення диванів, клінінг – там, де важливий зовнішній вигляд результату, такий блок спрацює найефективніше.

Відгуки . Ще один нескладний, але робочий прийом – розміщення на сторінці відгуків клієнтів, які вже придбали товар чи послугу та залишилися задоволеними. Їх не варто розміщувати у самому верху лендингу, але для нижніх блоків подібне наповнення підійде чудово.

Довжина . Лендінги бувають як дуже довгими, так і досить короткими, але найважливіше – наповнення верхньої частини сторінки. В першу чергу людина читає те, що написано на самому верху, тому найважливіші відомості та найбільш чіпляючі частини контенту ви повинні помістити там.

Обмежена пропозиція . Для успішнішого просування товарів та послуг часто використовують такий ефектний прийом, як обмежена пропозиція. Наприклад, таймер зі зворотним відліком часу до кінця акції, розміщений у верхній частині сторінки, змушує клієнта хвилюватися, чи не проґавить він вигоду, і додатково мотивує зробити замовлення якнайшвидше.

Обмежена пропозиція

Бонуси . Хороший спосіб переконати людину вчинити цільову дію – запропонувати їй додатковий бонус. Безкоштовна консультація під час підписки, подарунок при покупці через сайт – такі прийоми грають на бажанні вигоди та дозволяють залучити зацікавлених людей.

Інформація про компанію . Люди відчувають більше довіри до тих, хто одразу представився, тому в помітному місці сторінки варто розмістити коротку інформацію про себе або хоча б логотип вашого бренду.

Після створення лендинг вам варто регулярно проводити його аналітику за допомогою спеціальних інструментів. Так ви зможете зрозуміти, які елементи сторінки працюють добре, а які варто доопрацювати підвищення ефективності.

Помилки розробки лендингу

Дотримання правил створення та наповнення лендингу – запорука того, що посадкова сторінка працюватиме як слід. Однак типові помилки, характерні для розробників-початківців, можуть серйозно погіршити її ефективність, а то й зовсім звести до нуля. Важливо розуміти, що це за недоліки, щоб не допускати їх при створенні своїх сторінок:

  • перевантаженість інформацією, важкі текстові конструкції – таке відразу відбиває бажання читати далі і зовсім не чіпляє клієнта;
  • “вода” і безглузді відомості – їх наявність призведе до того, що користувачеві просто стане нудно;
  • поганий дизайн – якщо сторінка виглядає «дешево» або погано спроектована, це не викличе у людини жодної довіри, а навпаки, відверне її від товару;
  • дрібний шрифт – все має бути максимально зрозумілим і просто: клієнт не повинен докладати зусиль, щоб зрозуміти, про що ви йому кажете;
  • обман: якщо ви обіцяєте одне, а пропонуєте зовсім інше, у вас не просто нічого не куплять – вам перестануть довіряти; тому важливо не плутати користувача і одразу давати йому актуальні відомості про товар або послугу.

Щоб створити правильний лендинг (з яскравим, у міру лаконічним текстом, красивим дизайном та акцентами у потрібних місцях), ви повинні дуже відповідально підійти до його розробки. Найкраще залучити спеціалістів: досвідчений дизайнер оформить сторінку грамотніше, ніж людина без потрібних навичок. Якщо ж ви не маєте в штаті подібних фахівців, ви завжди можете віддати розробку лендингу в руки професіоналів, замовивши таку послугу компанії з інтернет-маркетингу. Витрати на таке замовлення з лишком окупляться підвищенням конверсії та ефективною розкруткою вашого товару чи послуги.

Оцініть статтю
Додати коментар